گوگل مپ ترفندهای سئو محلی برای کسبوکارهای فیزیکی!
چگونه از بازاریابی با گوگل مپ برای رشد شغل خود استفاده کنید
سئو محلی با گوگل مپ به معنای بهینه سازی پروفایل کسب و کار شما در نقشه گوگل است تا بتوانید در جستجو های محلی رتبه بالاتری کسب کنید. این بهینه سازی به شما کمک می کند زمانی که کاربری به دنبال خدماتی در نزدیکی خود است، کسب و کار شما به عنوان یکی از گزینه های اول دیده شود. برای بهره مندی از مزایای گوگل مپ برای سئو محلی، باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کسب و کار شما در گوگل مپ به درستی و به روز است. همچنین باید از طریق فعالیت های مختلف، مانند دریافت نظرات و امتیازات مثبت از کاربران، حضور خود را در گوگل مپ تقویت کنید. از عوامل مهم دیگر برای قرار گرفتن در نتایج Local Pack در گوگل مپ، تعداد و نظرات در گوگل مپ است. نظرات مشتریان بهبود تجربه کاربری را برای دیگر افراد فراهم میکنند و در واقع شواهد و مدارکی از عملکرد و کیفیت محصولات و خدمات کسب و کارهاست.
اصفهان دیجیتال مارکیتنگ متخصص و فعال در زمینه طراحی سایت٬ بهینه سازی و سئو٬ و مدیریت شبکه های اجتماعی می تواند کسب و کار شما را متحول و بروز کند. نقشه گوگل یک پلتفرم نقشه مبتنیبر وب و یک برنامه کاربردی برای کاربران می باشد که توسط شرکت گوگل معرفی شده است. تصویر ماهواره ای، نقشه خیابانی، دید پانورامای 360 درجه از مکان ها، اوضاع ترافیکی در دنیای واقعی، برنامه دهی مسیر برای انواع سفر مانند پای پیاده، ماشین، هوایی، دوچرخه و رفت و آمد های عمومی را ارائه می دهد. برای مثال اگر فردی در گوگل عبارتی مانند «هتل ارزان بوشهر» را جستجو کند، بر اساس موقعیت جغرافیایی مخاطب، سایتهایی مانند اقامت گشت یا اسنپ تریپ به عنوان سایتهای اول و دوم نشان داده خواهند شد. اگر شما هتل یا مهمانسرای خود را در این سایتها معرفی کرده باشید به راحتی میتوانید مشتریان را به سمت خود جلب کنید. دوباره، هدف نشان دادن به گوگل است که این کسبوکار در آن منطقه فعالیت میکند، بنابراین باید حضور آنلاین در آن منطقه وجود داشته باشد.
علاوه بر این، گوگل از سیگنال های دیگری مانند محبوبیت کسب و کار، نظرات مشتریان، تعداد بک لینک ها و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای رتبه بندی نتایج جستجوی محلی استفاده میکند. به این ترتیب، گوگل سعی میکند تا مرتبط ترین و بهترین نتایج را برای هر جستجوی محلی به کاربر نمایش دهد. جستجو کننده محلی کسی است که در جستجو های آنلاین خود، به دنبال یافتن کسب و کارها، خدمات یا اطلاعاتی در یک منطقه جغرافیایی خاص است. این افراد معمولاً از کلمات کلیدی محلی مانند نام شهر، محله یا منطقه در جستجوهای خود استفاده میکنند. به عنوان مثال، کسی که در گوگل عبارت رستوران در تجریش یا دکتر پوست در غرب تهران را جستجو میکند، یک جستجو کننده محلی است.
واضح است که همه کسب و کارهای محلی باید به رتبه بندی در گوگل مپ اهمیت بدهند. Google Maps با حضور آنلاین، به کسب و کارها کمک میکند و منجر به افزایش ورودیهای محلی و در نتیجه افزایش فروش محصولات و خدمات میشود. این وب سایتها اغلب رتبه بسیار خوبی در گوگل دارند و آمار بازدید روزانه از آنها بسیار زیاد است. اگر هتل یا مهمانخانه دارید میتوانید از سایتهای خارجی مانند TripAdvisor برای معرفی کسب و کارتان به توریستها استفاده کنید. در این سایتها در قسمت نظرات به راحتی میتوانید نظر و تجربه سایر کاربران در زمینه استفاده از خدمات را ببینید. استفاده از این سایتها برای معرفی کسب و کار خود، شانس شما را بیش از پیش افزایش میدهد، کافی است بدانید که چطور خود را معرفی کرده و از سایت میزبان بخواهید که تبلیغ کسب و کارتان را در قالب یک محتوای خوب انجام دهند.
پزشکان، دندانپزشکان، روانشناسان و سایر خدمات پزشکی معمولاً از مشتریان محلی بهرهمند میشوند. بیماران معمولاً عبارتهایی مانند دندانپزشک در محدوده سعادتآباد را جستجو میکنند. این کار محتوا را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابلفهمتر میکند. توضیحی مختصر، جذاب و حاوی کلمات کلیدی برای هر صفحه بنویسید تا نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهید. این ابزار وظایف مدیریت لیستهای آنلاین را خودکار کرده و ثبات اطلاعات کسبوکار شما را تضمین میکند. از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت سئو برای بهینهسازی بیشتر استراتژی خود استفاده کنید.
شما میتوانید برای دریافت انواع خدمات سئو در تهران و اصفهان با ما در لاک پشت تماس بگیرید تا به شما در بالا آوردن سایت در نتایج گوگل و google Maps کمک کنیم. با ثبت دقیق اطلاعات کسبوکار در گوگل مپ، مانند نام، آدرس و شماره تماس (NAP)، و استفاده از کلمات کلیدی محلی، کسبوکار شما در جستجوهای محلی بیشتر دیده خواهد شد و امکان حضور در Local Pack گوگل را پیدا میکنید. این امر به طور مستقیم به افزایش بازدید، ترافیک وبسایت، تماسها و در نهایت فروش منجر میشود. در واقع سئوی محلی روشی برای بهینه سازی وب سایت و بهبود رتبه بر اساس محل جغرافیایی کسب و کار شما و و مخاطب است. طبق آخرین آماری که از گوگل منتشر شده است بیشتر از یک سوم ورودی سایتها از جستجوی محلی گوگل است. بنابراین اگر شما محل جغرافیایی کسب و کار خودتان را در کلمات کلیدی جا بدهید، میتوانید شانس افزایش بازدید و هدایت ترافیک به سمت سایت را افزایش دهید.
گوگل مپ با بروز رسانی ها و به کار گرفتن قابلیت های جدید، فراتر از تصویر توانسته بخشی از سهم بهبود SEO را از آن خود کند. شما نیز می توانید با ثبت محل کسب و کار خود در گوگل مپ به ارتقاء آن کمک کنید. ما در آکادمی آغازینو سعی کردیم هر کسب و کاری که به صورت آنلاین و در قالب بازاریابی اینترنتی فعالیت دارد، باید بتواند خود را با گوگل و سازوکار آن تطبیق دهد. در صورتی که از وب سایت خود برای آگاهی از برند، جمعآوری سرنخ و جذب مشتری استفاده می کنید، برای بهبود سئو تمام تلاش خود را به کار گیرید. صاحب های مشاغل برای آسودگی در رفع نیازهای کاربران خود، مکان دقیق خود را در نقشه گوگل تثبیت می کنند تا با جستجوی راحت و محلی به سادگی در دسترس باشند. سئوی محلی برای شما کار همان روزنامههای قدیمی را انجام خواهد داد و با رعایت اصولی آن خیلی راحت میتوانید مخاطبان را به سمت خود جلب کنید.
خب همانطور که احتمالا می دانید هر لینکی که به عنوان Nofollow ثبت نشده باشد، ارزش صفحه را از سایت مبدا به سایت شما منتقل می کند که خب این امر به رتبه بندی و سئوی سایت کمک می کند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سه کسب و کار برتر مرتبط با عبارت جستجو شده توسط کاربر در local pack یا به اصطلاح باکس جستجوی محلی گوگل نمایش داده شده است. شرکت وب رمز در سال ۱۳۸۱ با موضوع ارائه خدمات وب و فناوری اطلاعات تاسیس شد. گوگل فقط نتایج محلی را برای کلمات کلیدی که شامل یک شهر یا منطقه خاص هستند نشان نمی دهد. اگر گوگل فکر میکند که جستجوی شما به مجموعهای از نتایج محلی نیاز دارد (مثل رستوران های زنجیره ای)، آن ها را به شما نشان میدهد حتی اگر کلمه کلیدی خیلی مشخص نباشد. از سوی دیگر داشتن وبسایت، باعث جلب اعتماد مشتریان هم میشود؛ زیرا میتوانند بهتر خدمات شما را بشناسند.
«درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... درست است؟ حالا در دل ارائهٔ راهحل، محصول یا خدمت خود را هم بهعنوان یکی از پیشنهادها معرفی کنید. حالا اطلاعات خواستهشده را در فیلدهای مربوطه بنویسید و کدی را که در سمت راست تصویر میبینید، کپی و در سایت خود اضافه کنید. مثلاً فرض کنید محل کار ما زعفرانیه است و میخواهیم از خدمات دندانپزشکیهای همین محله استفاده کنیم؛ چون لزومی ندارد یک روز کامل مرخصی بگیریم تا به آن سر شهر برویم. مثلاً وقتی به شهر دیگری میرفتیم، از ساکنان همان شهر میپرسیدیم بهترین رستوران، هتل و فروشگاه صنایع دستی کجاست.
خلاصه که اگر میخواهید جستوجوگران محلی خیلی سریع و راحتتر، کسبوکار شما را در گوگل پیدا کنند، باید سئوی محلی را در دستور کار قرار دهید. لوکال سئو برای این است که بتوانیم رتبهای در نتایج جستوجوی محلی به دست بیاوریم؛ پس سایت را برای عبارتهای مبتنی بر مکان بهینه میکنیم. در اینجا، گوگل میزان اعتبار و برتری شما را میسنجد؛ مواردی مثل بکلینکها از سایتهای محلی، تعداد ارجاعات آنلاین، نظرات آنلاین، اشتراکگذاریها در شبکههای اجتماعی، ارجاعات رسانههای محلی و… را در نظر میگیرد. سئوی محلی هم یکی از بچههای سئو است که مخصوص کسبوکارهای خدماتی و فروشگاههای فیزیکی یک محله است. خیلی وقت است که دیگر دربارهٔ کسبوکارهای خدمات یک محله یا شهر از این و آن چیزی نمیپرسیم.
بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... وقتی در نگاه اول چنین تیتر یا عنوانی را نبیند، صفحه شما را میبندد و احتمالاً دوباره به نتایج جستوجو برمیگردد تا نزدیکترین خدمات مورد نیازش را پیدا کند. حالا برگردید و آن ۳ نمونهٔ ابتدای مقاله را هم بررسی کنید تا ببینید چطور از کیوردها برای رسیدن به صفحهٔ نتایج در تایتل و متا دیسکریپشن استفاده کردهاند. هرچه محتوا، هدلاینها و از همه مهمتر دیسکریپشن شما برای جستوجوهای محلی بهینهتر باشد، نرخ کلیک ارگانیک شما هم بالاتر میرود. همچنین نقد و بررسی، امتیازها و کامنتهایی که از کاربران دریافت میکنید از چشم کاربران هم دور نمیماند.
ما در تهران عبارت «بهترین رستوران» را جستوجو کردیم و گوگل نزدیکترین رستوران به لوکیشن ما را نشان داد. یعنی برخلاف باور عموم، گوگل در لحظه چیزی را جستوجو نمیکند و به همین پایگاه داده متکی است. ما ترجیح میدیم از خدمات اطراف خودمان استفاده کنیم و بهجای پرسیدن از دیگران، به سراغ گوگل میرویم تا بهترین گزینه را انتخاب کنیم. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. با ابرسرورها میتوانید سرور با سیستمعامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است.
این مشتریان معمولا قصد و نیت قویتری برای استفاده از خدمات دارند، چرا که به دنبال رفع نیاز خود در سریعترین زمان ممکن هستند. در لوکال سئو از کلمات کلیدی استفاده میشود که مشتریان محلی برای پیدا کردن کسب و کارها از آنها استفاده میکنند. رقابت در مقوله سئو این روزها به اندازه ای زیاد است که اصلا نمی توانید فکرش را کنید. همین مسئله سبب شده تا سئوکاران از ترفندهای مختلف برای ارتقا رتبه وب سایت در گوگل استفاده کنند. البته به این موضوع دقت داشته باشید که تنها استفاده از این روش نمی تواند باعث ارتقا رتبه وب سایت شود و نیاز است تا از سایر ترفندها نیز کمک بگیرید. اولین قدم برای SEO محلی و دیده شدن در جستجوهای محلی، ثبت کسبوکار در Google My Business است.
کسبوکارهای خدماتی نباید این بازار (جستوجوگران و مشتریان محلی) را بهراحتی از دست دهند؛ پس همین حالا اولین گام را با قدرت برای بهینهکردن سایت خود بردارید. محتوای موردنیاز را در اختیار آنها بگذارید؛ فقط یادتان نرود محتوا باید با موضوع کسبوکار شما همخوانی داشته باشد. یکی دیگر از تکنیک های سئو محلی، بهینهسازی صفحهها و محتواها بر اساس کیوردهاست. در آخر هم باید لیست کلمات کلیدی محلی را بر اساس حجمجستوجو، میزان رقابت، نیازی که دارید و پارامترهای مهم دیگر مرتب کنید. در مرحلهٔ دوم برای تکمیل این لیست، باید به سراغ Related searches گوگل و پیشنهاد آن بروید.
به عنوان مثال، اگر خدمات خاصی را در مناطق مختلف ارائه میدهید یا تکنسینهای سیار خاصی را به مناطق خدمات خاص اختصاص دادهاید، حتماً این موضوع را بیان کنید. این یک اشتباه رایج است که بسیاری از مشاغل مرتکب میشوند که میتواند با رقیق کردن اعتبار آنها نتیجه معکوس داشته باشد. دستههای اصلی و ثانویه را از آنهایی که در GBP ارائه شدهاند و دقیقترین بازتاب خدمات شما هستند، انتخاب کنید. اگر منطقه خدمات شما فراتر از دو ساعت زمان رانندگی گسترش مییابد، توصیه میشود که GBP دیگری را با آدرس اصلی نزدیکتر از دو ساعت راه اندازی کنید. در این گزینه، شما آدرس خود را اضافه میکنید اما آن را پنهان میکنید و سپس حداکثر ۲۰ منطقه خدمات را که بر اساس شهر یا کد پستی پوشش میدهید، انتخاب میکنید.
هرچه نظرات مثبت در این قسمت بیشتر باشد، اعتبار کسب و کار شما در نزد گوگل و مشتریان هم بالاتر خواهد رفت. برای مثال اگر شما یک گلفروشی آنلاین در تهران دارید که محدوده خاصی را تحت پوشش دارد، میتوانید از کلمات کلیدی مانند « ارسال رایگان گل نیاوران» استفاده کنید و مطالبی در مورد آن بنویسید. حتما در نظر بگیرید که سئوی محلی خود را به خوبی تعریف کرده باشید و با استفاده غلط از آن مخاطب را گمراه نکنید. در ابتدا، گوگل مپ بهعنوان یک جایگزین سریعتر و قابلاطمینانتر برای MapQuest معروف شد. اکنون، این پلتفرم جامع با ویژگیهای متنوعی مانند بهروزرسانیهای ترافیکی در زمان واقعی، تصاویر ماهوارهای، نمای خیابانی، نظرات و امتیازات کاربران به کاربران کمک میکند کسبوکارهای محلی را جستجو و کشف کنند. بنابراین، سئوی محلی برای کسب و کارهای خدماتی ضروری است، زیرا به آنها کمک میکند تا توسط مشتریان محلی که به دنبال خدمات آنها هستند، پیدا شوند و در نتیجه مشتریان بیشتری جذب کنند و سود بیشتری کسب کنند.
با اکانت گوگل ادوردز از افراک، بدون نیاز به کارت اعتباری بینالمللی، بهراحتی تبلیغات خود را راه اندازی و شارژ کنید. همونطوری که مشاهده میکنین کتابفروشیهای نزدیک من نسبت به بقیه کتابفروشیها برجستهتر شدن، حتی ممکنه گاهی اوقات خودتون موقع سرچ کردن با این پیشنهاد از گوگل مواجه شده باشین که فلان مکان نزدیک خودتون رو جستجو کنین. این نکته مهم است که تک تک صفحات در سایت می توانند به اقتدار کلی شما کمک کنند. طبق Statista، در سال ۲۰۲۳، ۵۸٫۶۷ درصد از کل ترافیک وبسایت در سراسر جهان از تلفنهای همراه بوده است. مراقب باشید که محتوای صفحات مکان خود را با گنجاندن چیزی منحصر به فرد در هر یک از آنها به سادگی تکرار نکنید. اگر خدماتی را ارائه نمیدهید، اما میخواهید توسط افرادی که به دنبال آن خدمات هستند پیدا شوید، زیرمجموعهای را انتخاب نکنید.
همچنین، اگر در جستجوی خود کلمات کلیدی محلی مانند رستوران در شمال تهران یا رستوران در سعادت آباد را وارد کنید، گوگل نتایج را بر اساس این کلمات کلیدی و موقعیت مکانی شما فیلتر میکند. گوگل از روی این علائم متوجه میشود کسبوکار شما مرتبط با آن کلمات کلیدی و منطقه جغرافیایی خاص است و این برای SEO محلی اهمیت زیادی دارد. نه تنها تاثیر منفی بر سئو خواهد داشت، بلکه تجربه کاربری را هم خراب میکند. در عوض روی تولید محتوای با کیفیت و کاربردی متمرکز باشید که نیازهای مخاطبان محلی را برطرف کند. کلمات کلیدی یا عباراتی که کاربران برای پیدا کردن کسبوکارهای محلی در گوگل جستجو میکنند، در سئو محلی اهمیت زیادی دارند. این کلمات معمولا شامل عباراتی مانند «نزدیک من»، «در شهر فلان»، «محله فلان» و خود نام شهر و محله است.
از مهم ترین ویژگی هایی که گوگل مپ دارد و میتوان از آن بهره برد، داشتن ترافیک بسیار بالا است. این پلتفرم بیش از ۸ برابر ترافیک بیشتری نسبت به دیگر برنامه ها دارد و توانسته توجه بسیاری از افرادی که در سئو سایت فعالیت هایی دارند را به سمت جلب کند. موتور جست و جوی گوگل برای بهینه سازی سئو سایت، راه های بسیاری را معرفی کرده که یکی از آنها ثبت نقطه مکان خود در نقشه گوگل می باشد. مخاطبان از طریق دیدن موقعیت مکانی کار شما و امتیاز دادن به آن تاثیر بسزایی را روی سئوی سایت شما میگذارند. افرادی که در جستجوی کسب و کارهای محلی هستند، اغلب جستجوهای خود را از طریق تلفن همراه انجام خواهند داد. به همین دلیل زمانی که فرد از تلفن همراه برای جستجو استفاده میکند، الگوریتم گوگل به نمایش سایتهایی علاقه دارد که برای نمایش در صفحه تلفن همراه بهینه سازی شده باشند.
فقط حواستان باشد که این یک فرآیند مداوم است و باید به طور مستمر روی بهبود حضور دیجیتالی و سئوی محلی خود کار کنید. اگر در زمینه فناوری، برنامه نویسی و … به کمک یا مشاوره نیاز دارید، میتوانید از دورههای آموزشی آکادمی چابک بهرهمند شوید. نمایش نتایج بر اساس موقعیت مکانی، یکی از مهمترین خدمات گوگل به کسبوکارهاست؛ چراکه جستوجوهای محلی، مشتریان بالقوهٔ زیادی را در دل خودش جای داده است. این شامل آدرس دقیق، شماره تماس، ایمیل، لینک وبسایت، ساعتهای کاری و عکسهای واقعی از محل کسبوکار شما میشود. محتوایی تولید کنید که نشاندهنده تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابلاعتماد بودن (Trustworthiness) شما باشد. محتوای خود را با کلمات کلیدی محلی بهینه کنید و موضوعاتی را پوشش دهید که برای کاربران منطقه شما جذاب است.
شرح شغل سئو کاملا شفاف و واضح است و افرادی که در خصوص وظایف سئوکار خود اطلاعاتی ندارد؛ می توانند از گوگل کمک بگیرند. در این صورت دقیقا می دانند که سئوکارشان برای وب سایت آن ها چه کارهایی را انجام می دهد. لینکسازی خارجی یکی از مهمترین تکنیکها برای بهبود لوکال سئو است؛ چون این لینکها اعتبار دامنهٔ شما را افزایش میدهند و هرچه تعدادشان بیشتر باشد، گوگل سایت شما را در زمرهٔ سایتهای محلی محبوب و معتبر حساب میکند. سئوی محلی به مجموعهٔ اقدامات و کارهایی گفته میشود که کسبوکار شما را در صدر نتایج جستوجوی محلی گوگل به جستوجوگر محلی نشان میدهد. کسب و کارها باید به صورت مداوم مشتریان خود را تشویق به ثبت نظر در گوگل مپ کنند.
آموزش سئو گوگل مپ، شامل بهینه سازی کسب وکار برای دیده شدن در نقشه گوگل است. سئو گوگل مپ در حقیقت تکنیک ها و اقداماتی است که سبب بهینه سازی رتبه و جایگاه نمایش نقشه ی کسب و کار شما در میان نتایج محلی مربوط به Google Maps می شود. توضیحاتی برای کسبوکار خود بنویسید که خدمات یا محصولات شما را به خوبی معرفی کند. از کلمات کلیدی مرتبط با منطقه جغرافیایی خود استفاده کنید تا شانس دیده شدن در جستجوهای محلی را افزایش دهید. اما دقت کنید که توضیحات طبیعی باشد و از پر کردن غیرمنطقی کلمات کلیدی خودداری کنید.
حال از قسمت منو، گزینه add a missing place را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده، شامل دسته بندی و مکان، را وارد کنید. به این ترتیب اطلاعات مکانی کسب و کار شما در گوگل مپ ثبت شده و در صورتی که سایر اقدامات را به درستی انجام دهید، در لیست رتبه بندیهای محلی قرار خواهد گرفت. در جستجوهای محلی گوگل هم ۷۶ درصد بازدید از فروشگاههای آنلاین، مستقیماً به خرید تبدیل میشن. بازاریابی گوگل مپ میتونه روی دید گوگل از کسب و کار شما و نحوه ظاهر شدن در نتایج ارگانیک گوگل مپ، تاثیر داره. مورد مهمی که گوگل بر آن تاکید دارد، استفاده از گوگلمپ است که استفاده از آن و ثبت دقیق مکان و اطلاعات کسب و کار در آن، تا حد زیادی تاثیر گوگل مپ در سئو محلی سایت تاثیر می گذارد.
فروشگاههای فیزیکی که کالاهای خاصی را میفروشند (مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی یا کتابفروشیها) میتوانند از سئو محلی برای جذب مشتریانی که در جستجوی محصولات در منطقه خود هستند استفاده کنند. مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی (مانند رستوران ایتالیایی در تهران) هستند. این اعتماد میتواند مستقیماً به بازدیدهای بیشتر سایت و افزایش تعاملات منجر شود. کاربران به کسبوکارهایی که روی نقشه قرار دارند و اطلاعاتشان بهروز است، بیشتر اعتماد میکنند. ویدئوها و محتوای چندرسانهای میتوانند تعامل بیشتری با کاربران ایجاد کنند.
برای مثال، یک رستوران با استفاده از سئو محلی میتواند در نتایج جستجوی افرادی که در نزدیکی آن رستوران به دنبال رستوران خوب یا رستوران با غذای ایرانی هستند، نمایش داده شود. ما در تابان آکادمی بصورت کاملا رایگان آموزش سئو سایت را برای شما قرار داده ایم تا با آن مسیر یادگیری حرفه ای خود را پیش ببرید. لینکسازی یکی از عناصر اصلی در سئو است و در SEO محلی هم اهمیت بالایی دارد. هر چه سایتهای بیشتر و معتبرتری به شما لینک بدهند، از دید گوگل سیگنال مثبت دریافت میکنید و شانس صعود در نتایج جستجوی محلی افزایش مییابد. اما برای سئو محلی، بهتر است لینکها از سایتهای محلی مرتبط با کسبوکار شما باشند.
در این ویدیو، بر اهمیت آماده سازی زیرساخت های وبسایت شما برای سئو محلی تأکید می شود. یاد می گیرید که چگونه باید زیرساخت های وبسایت خود را به گونه ای آماده کنید که برای موتورهای جستجو جذاب و قابل درک باشد. آژانس دیجیتال مارکتینگ وبمسترسلام به مدیریت دکتر اسماعیل نورمحمدی در سال 1393 آغاز به فعالیت نمود. در وردپرس با افزونه سئوی محلی یواست یا با افزونه رنک مث پرمیوم می توانید این نقشه را ایجاد کنید. کافیست اطلاعاتی که در خصوص سئوی محلی کسبوکارتان روی نقشه هستند با نقشه KML مطابقت داشته باشند.
در بهترین حالت، پس از اینکه با گوگل کسبوکارهای یک منطقه را بررسی کردیم، نظر و تجربهٔ سایر افراد را جویا میشویم. در این بخش، تکنیک ها و استراتژی های پیشرفته تری برای بهینه سازی سئو محلی ارائه می شود. این ویدیو برای کسانی که به دنبال بهبود بیشتری در سئو محلی خود هستند و می خواهند از رقبا پیشی بگیرند، مناسب است. در این بخش، تکنیک ها و روش های بهینه سازی صفحات داخلی وبسایت شما آموزش داده می شود. از جمله این تکنیک ها می توان به بهینه سازی محتوا، عنوان ها، متا تگ ها و ساختار URLها اشاره کرد.
در صورت که دست به قلم هستید و خود را یک نویسنده ماهر می دانید؛ می توانید در آزمون استخدام نویسنده سئوکار غیر حضوری شرکت کنید. لینک سازی درست و اصولی از دیگر اهرم هایی است که می توانید از آن استفاده کنید. بهطور جایگزین، میتوانید به سادگی از دایرکتوری بخواهید تا آمار مربوط به میزان ترافیک/کسبوکاری را که میتوانید بر اساس مشاغل مشابهی که قبلاً با آنها همکاری کردهاند، از طریق آنها دریافت کنید. GBP به همه مشاغل این فرصت را میدهد که به راحتی محتوایی را در مورد خدمات، تبلیغات و لینکهای به محتوای خارجی مانند پستهای وبلاگ، رویدادها و غیره به اشتراک بگذارند که اغلب مورد استفاده قرار نمیگیرد. برای مشاغل حوزه خدمات که نیاز به “اثبات” پوشش خود دارند، مهم است که نظرات را از مشتریان در سراسر منطقه خدمات تعریف شده به دست آورند. همچنین ممکن است متوجه شوید که میتوانید با نشان دادن اینکه به یک جمعیتشناسی خاص تعلق دارید یا به آن خدمات ارائه میدهید، کسبوکار به دست آورید.
در مرحلهٔ سوم، وقتی کاربر جستوجویی را در گوگل انجام میدهد، گوگل این فهرستها را اسکن و رتبهبندی میکند و بهترین و مرتبطترین نتایج را برای کاربر ردیف میکند. این بخش نهایی دوره به مرور نکات کلیدی و مهمی که در طول دوره یاد گرفته اید می پردازد. همچنین راهنمایی هایی برای ادامه مسیر و بهبود مستمر سئو محلی شما ارائه می شود. سرویس گوگل سایتیشن وبمسترسلام هم اکنون با قیمت بسیار مناسبی در اختیار شماست تا با استفده از آن در کنار تمام مراحل بالا، بتوانید جایگاه نقشه گوگل خود را در نتایج جستجو ارتقاع دهید. برای ایجاد سایتیشن و بک لینک روی نقشه گوگل، راههای زیادی وجود دارد که هم بسیار زمانبر هستند و هم نیازمند تخصص. اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما طراحی واکنشگرا (Responsive Design) دارد و در موبایل بهخوبی نمایش داده میشود.
در کنار این موضوع اما این امکان برایتان فراهم شده است تا بتوانید با استفاده از این روش یک تاثیری حتی کوچک در رتبه گرفتن وب سایت خود بگذارید. با گسترش اینترنت و تلفنهای هوشمند، بیش از نیمی از جستجوها در گوگل به دنبال کسبوکارهای محلی است. اگر شما هم صاحب یک بیزینس محلی هستید و میخواهید مشتریان بیشتری را از طریق اینترنت جذب کنید، باید با مفهوم سئو محلی یا local SEO آشنا شوید. سئو محلی به معنای بهینهسازی سایت و حضور آنلاین یک کسبوکار برای دیده شدن در نتایج جستجوهای محلی است. اگر چه پروسه سئوی گوگل مپ کار ساده ای به نظر می رسد ولی گاهی یک بی دقتی کوچک شما را از رقابت خارج می کند.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/