تکنیک های سئو به زبان ساده
سئو چیست؟ توضیح SEO به زبان ساده فرادرس مجله
رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینهای مقرونبهصرفه تولید و منتشر میکند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک میکند. بررسی میزان ارتباط صفحات وب با سوال کاربر و اولویتبندی آنها، توسط الگوریتمهای گوگل انجام میشود. این الگوریتمها وظیفه دارند «کیفیت» (Quality)، «ارتباط» (Relevancy) و «اعتبار» (Authority) صفحات وب و محتوای آنها را با معیارهای رتبهبندی خاصی ارزیابی کرده و نتایج را به کاربران نمایش دهند. در سئو تلاش میکنیم وبسایت را به این معیارهای رتبهبندی نزدیکتر کنیم تا الگوریتمها آنها را مرتبطترین نتیجه به جستجوی کاربران تشخیص دهند.
یک نمونه سایت ایرانی که از این تکنیک برای افزایش قدرت سایت خود استفاده نموده است اسنپ مارکت می باشد. اما بطور کلی و در بیشتر پروژه ها شاهد آن هستیم که سایت های تازه تأسیس با دامنه های تازه خریداری می شوند و گوگل از اینگونه سایت ها هیچ شناختی ندارد پس بطور قطع نمی تواند در ابتدای کار به هر سایتی اعتماد بکند. اگر شما در بهترین نقطه بازار تهران مغازه ای بزنید و روزی بیش از 10 هزار نفر مراجعه کننده داشته باشید، تازه توانسته اید به اندازه این سایت مخاطب کسب کنید. به عبارت دیگر 900 هزار نفر در 3 ماه گذشته برای خرید محصولاتشان به این سایت فروشگاهی مراجعه کرده اند. برای ثبتنام در دورهها و کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا با ما تماس بگیرید کارشناسان ما ۲۴/۷ منتظر شما هستند. این روزها فعالیت در شبکههای اجتماعی به بخشی از فعالیت روزمره ما تبدیل شده است.
هزینه نهایی کل سئو سایت در بازه زمانی یکسال 150 میلیون تومان شده است. با این هزینه احتمالا در بازار تهران که هیچ در نقاط معمولی تهران هم شاید نتوانید مغازه تاسیس کنید. در این مطلب از فرصت پلاس به بررسی مراحل سئو سایت به صورت کامل پرداختیم. مثلاً اگر صاحب آموزشگاه آشپزی در شهر اصفهان هستید، میتوانید از کلماتی نظیر آموزش آشپزی در اصفهان، تکنیکهای آشپزی حرفهای در اصفهان و … استفاده کنید. فقط باید حواستان باشد که این قابلیت در زبان فارسی فعال نیست و زمانی که میخواهید درباره موضوعی محتوا تولید کنید، حتما به زبان انگلیسی هم درباره آن سرچ کنید و به بخش PAA توجه کنید.
در سمت مقابل نیز اگر سایت کند یا پر از ارور باشد، کاربر صفحه را بهسرعت میبندد. سئو سایت را باید یک فعالیت چندبُعدی در نظر گرفت که در شاخههای متعددی انجام میشود. در هر شاخه، فرایند بهینهسازی با تمرکز روی بخش خاصی از سایت انجام میشود. اگر بدانیم که قلمروهای انواع سئو چیست و چگونه میتوانند به ما کمک کنند، بودجه و زمان را بهینهتر مصرف خواهیم کرد. در زمینه افزایش ترافیک سایت نام دو راهکار SEM و PPC نیز استفاده میشوند که در ادامه به تفاوت هرکدام با بهینهسازی سایت اشاره خواهیم کرد.
بسیاری از متخصصین سئو معتقدند که جستجوی نام برند توسط کاربران میتواند بر اعتبار و جایگاه آن سایت از نظر گوگل تاثیر مثبت داشته باشد. عباراتی که به صورت مستقیم یا همراه با کلمات دیگر به نام برند اشاره دارند را Branded Keyword مینامیم. به عنوان مثال “آموزش سئو” یک کلمه کلیدی است ولی “آموزش سئو وبسیما” یک کلمه کلیدی با نام برند است. به یاد داشته باشید، برخی از کلمات کلیدی ممکن است به شدت رقابتی باشند، بنابراین تارگت خود را مشخص کنید. با استفاده از تحقیق کیورد گپ میتوانید فرصتهای محتوایی جدیدی پیدا کرده و کلمات کلیدی که رقبای شما با آنها موفق شدهاند را به کار بگیرید. همچنین با مشاهده عملکرد رقبا و مقایسه آن با استراتژی خود، میتوانید گامهای مؤثرتری برای پیشی گرفتن از آنها بردارید.
در مقاله استراتژی سئو چیست؟ + آموزش تدوین استراتژی سئو بیشتر در مورد این مطلب بخوانید. در سئو داخلی بازاریابی محتوا، جذابیت عنوان ها و متا دیسکریپشن ها، لینکسازی داخلی، سئو تصاویر ، تحقیق کلمات کلیدی، استفاده از اسکیما و محتوا نویسی بر اساس E-A-T (تخصص، اعتبار و اعتماد) بسیار مهم است. سئوی وب سایت به روش های متفاوتی تقسیم بندی می شود، یکی از تقسیم بندی های آن که کلاه های سئو بودند را در بخش قبل توضیح دادیم. اما یکی دیگر از تقسیم بندی ها بر اساس کارهایی است که در داخل و بیرون سایت انجام می شود. بر این اساس، سئوی وب سایت به سئو داخلی (On-page SEO) ، سئو خارجی (Off-page SEO) و سئو تکنیکال (Technical SEO) که بخشی از سئوی داخلی است، تقسیم می شود. توصیه ما در آخر این است که از سئو کلاه سیاه دوری کنید و از کسانی که برای سئو سایتتان پیشنهاد نتایج زود هنگام را می دهند، بترسید.
پس بطور کلی بهینه سازی موتور جستجو شامل فرآیندی است که با بهبود ساختار سایت، تولید محتوای با کیفیت و رعایت استانداردهای موتورهای جستجو، به افزایش بازدید و دیدهشدن سایت کمک میکند. «سئو» یا «بهینهسازی برای موتورهای جستجو» به روشهایی گفته میشود که وبسایتها برای دیدهشدن در رتبههای اول صفحه نتایج به کار میگیرند. از بین پاسخهایی که موتورهای جستجو در صفحه نتایج به کاربران نمایش میدهند، همیشه وبسایتهای رتبههای اول تا پنجم بیشترین میزان کلیک و بازدید را دریافت میکنند. به کمک تکنیکهای مختلف SEO هم موتور جستجو محتوای صفحات وبسایت را بهتر و کاملتر درک میکند و هم کاربران راحتتر از وبسایت شما استفاده میکنند. در این نوشته از مجله فرادرس یاد میگیرید تعریف سئو چیست و نحوه کار آن چگونه است. در ادامه هم با انواع روشهای بهینهسازی وبسایت و اصلیترین تکنیکهای هرکدام آشنا میشوید.
همچنین، گوگل در بهروزرسانی الگوریتمهای خود بر این موضوع تأکید بسیار زیادی میکند. در الگوریتمهای جدیدتر گوگل، ابتدا نسخه موبایل وبسایتها «ایندکس یا نمایهگذاری» (Index) میشوند. از روشهای کاربردی برای تولید محتوای قابل اشتراکگذاری میتوان موارد زیر را نام برد. علاوه بر موارد گفته شده، معیارهای دیگری در الگوریتمهای گوگل برای رنکینگ وبسایتها در نظر گرفته میشود. تسمینو بهترین و مقرونبهصرفهترین پلتفرم سفارش رپورتاژ، بک لینک و تولید محتوا برای شماست تا بتوانید در زمانی کوتاه و به شکلی راحت کسبوکارتان را به همه معرفی کنید.
رنک برین (RankBrain) که در سال ۲۰۱۵ ارائه شد، یک الگوریتم پیشرفته گوگل مبتنی بر علم ماشین لرنینگ است. هدف این الگوریتم، مقابله با یکی از بزرگترین نقاط ضعف گوگل یعنی لینکسازیهای فریبکارانه بود. در پیپیسی، کسبوکار بودجهای مشخص برای پروموتکردنش درنظر میگیرد. بهازای هر کلیک کاربر روی تبلیغش (معمولاً بنر در سایتها) از این بودجه کم میشود. اگرچه اهمیت SEO چیزی فراتر از دیدهشدن است؛ با سئو سایت، کسبوکار بهشکل مؤثر با مخاطبان ارتباط برقرار میکند.
به یاد داشته باشید، این فقط برای تحت تاثیر قرار دادن گوگل نیست، بلکه ایجاد وب سایتی است که بازدیدکنندگان شما دوست دارند از آن استفاده کنند. سپس، صفحه اصلی سایت را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند سئو سیگنال قرار دهید و لیستی از کلمات کلیدی که سایت برای آنها رتبه بندی می کند دریافت خواهید کرد. علت انتخاب Reddit برای یافتن کلمات کلیدی به این دلیل است که کاربران اغلب بررسی نمیکنند که آیا سؤال آنها قبلاً پرسیده شده است یا خیر! و شاید یک سوال چندین بار پرسیده شده باشد، این اتفاق باعث میشود چگالی کلمات و مباحث مهم در این پلتفرم افزایش یابد واین افزونگی یک بینش کلیدی برای استراتژی تحقیق کلمات کلیدی است. در اینجا دقیقاً نحوه استفاده از Reddit برای تحقیق کلمات کلیدی آورده شده است، پس ابتدا به Reddit بروید.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مقالهای داشتهاید که در گذشته توجه زیادی جلب کرده و خوب عمل کرده است؛ اما الان بازدید قابل توجهی ندارد! برای آموزش کامل بهینه کردن عکسهای خود مقاله «سئو تصاویر سایت» را مطالعه کنید. این دو از اصلیترین معیارهای سئوی محتوا هستند که در رتبه صفحه شما تأثیر مستقیم میگذارند. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه میدهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزهای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. زمانیکه صفحهای از سایت شما به صورت موقت یا دائمی از نتایج گوگل حذف شود عبارت de-index را برای آن به کار میبریم.
به عبارت دیگر می توان گفت که هر کسب و کاری برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی کاربران و جذب مشتری نیاز به سئو سایت دارد. برای اینکه رتبه خوبی بگیری، باید محتوای صفحت با هدف جستجوی کاربرا همخوانی داشته باشه. اول ببین که صفحات رتبهدار برای یه کلمه کلیدی خاص چه محتوایی ارائه میدن و بعد مطمئن شو که محتوای تو هم همون نیاز کاربر رو پاسخ میده. مثلاً اگه اکثر صفحات رتبهدار برای یه کلمه کلیدی فروشگاهی باشن، باید محتوای سایتت هم حالت فروشگاهی داشته باشه، نه صرفاً یه مقاله اطلاعاتی. برای بررسی کدهای Header Response میتوانید از ابزارهای بررسیکننده Server Header Checker بهره بگیرید تا مطمئن شوید که تمام صفحههای شما کدهای صحیح را به موتورهای جستجو بازميگردانند و قابلیت کراول شدن دارند. ساختار URL وبسایت از نظر ردیابی و بخشبندی دادهها و قابلیت اشتراکگذاری ساده مطالب توسط کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد.
با رعایت اصول سئو و بهینهسازی مستمر سایت خود، میتوانید رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید و کسبوکار خود را به موفقیت برسانید. به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند زمانبر است و نیاز به صبر و تلاش مستمر دارد. با اجرای صحیح تکنیکهای سئو، میتوانید سایت خود را به صدر نتایج جستجو برسانید و از مزایای آن بهرهمند شوید. از تکنیک های سئو باید به تحقیق گپ کلمه کلیدی اشاره کرد، تحقیق گپ کلمه کلیدی برای افرادی که به دنبال بهبود سئو و افزایش ترافیک وبسایت خود هستند بسیار حیاتی است. این فرآیند به شما کمک میکند تا نقاط ضعف استراتژی کلمات کلیدی خود را شناسایی کرده و به بهبود عملکرد سئوی خود بپردازید. در صورتی که به اشتباه کلمات کلیدی کمارزش یا بدون پتانسیل رشد را هدف قرار دهید، نه تنها نتایج دلخواه را به دست نخواهید آورد، بلکه ممکن است از رقبای خود عقب بمانید.
در این روش متخصص سئو با دور زدن گوگل سعی میکند تا در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه مدنظرش برسد. استفاده از روشهای کلاه سیاه منجر به جریمه گوگل شده و نتیجه فاجعهباری را برای سایت به همراه خواهد داشت. الگوریتم پاندا که اوایل سال ۲۰۱۱ راهاندازی شد، تعریف سئو را برای همیشه تغییر داد. مطالب تکراری و بیمفهومی که به شکل افراطی از کلمات کلیدی پرشده بودند یا محتوای اسپم برای اولینبار توسط پاندا جریمه شدند. موتورهای جستجو، مخصوصاً گوگل به سایتهایی پاداش میدهند که تجربهای روان و لذتبخش برای کاربر ایجاد میکنند. به این دلیل به این نوع سئو، سئو تکنیکال گفته می شود که هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا با ارتقاء جایگاه وب سایت ندارد و هدف اصلی آن، بهینه سازی زیرساخت های یک وب سایت است.
تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. همچنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آنها را میتوانید در فروشگاه متمم ببینید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند.
اگر بخواهیم برای سئو هم یک کتاب مرجع در نظر بگیریم، راهنمای وبمستر گوگل میتواند مطمئن ترین منبعی باشد که در اینترنت موجود است. در این راهنما تمام قوانین و خط مشی های گوگل برای بهینه کردن سایت ها برای کاربران موجود است. تکنیکهای سئو کلاه سیاه عموما بر رشد سریع سایت در نتایج گوگل تمرکز میکنند و توجهی به میزان رضایت کاربر نخواهند داشت. هدف اصلی از این کار کسب جایگاه بهتر ولی غیر واقعی است و تلاش میشود از نقاط ضعف گوگل در تشخیص صفحات بهتر استفاده شود. احتمالاً با موقعیتی مواجه شدهاید که با جستجوی یک موضوع، پاسخ آن را در بالای صفحه نتایج، قبل از سایر لینکها، مشاهده کردهاید.
ریچ اسنیپتها به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای یک وبسایت را راحتتر درک کرده و درک خود را به روش خلاصه و مفید تری در اختیار کاربران قرار دهد. Rich Snippets از دادههای نشانهگذاری شده یا استراکچر دیتا استفاده میکنند تا این هدف خود را به انجام برسانند. کلمه کلیدی، عبارت کلیدی یا کوئری جستجو همان واژه یا عباراتی هستند که مخاطب برای پیدا کردن اطلاعاتی خاص در موتور جستجو وارد میکند. استفاده از کلمه کلیدی در سئو به سایت شما کمک میکند تا مخاطب از طریق محتوای برند شما به نیاز خود پاسخ دهد. این تغییرات با نام به روزرسانی در هسته الگوریتمهای گوگل Google Core Updates شناخته میشوند. هدف اصلی این تغییرات بهبود ارزیابی کیفیت محتواست؛ به این معنی که گوگل میخواهد مطمئن شود نتایجی که در اختیار کاربران میدهد، بهترین، مرتبطترین و مفیدترین نتایج موجود در فضای وب هستند.
زمانی که شما از کلمه کلیدی در متن زیاد استفاده میکنید، ممکن است گوگل فکر کند که محتوای شما خیلی مصنوعی و تکراری است. اما وقتی از مترادفها استفاده میکنید به گوگل میگویید که شما درباره یک موضوع خاص، اطلاعات جامعی را ارائه دادهاید. علاوه بر این، تنوع لغات باعث میشود که محتوای شما طبیعیتر و جذابتر به نظر برسد. محتوای ارزشمند به محتوایی گفته میشود که به نیازها و سوالات کاربران پاسخ دهد و اطلاعات مفید و کاربردی ارائه دهد. این نوع محتوا باعث میشود مخاطبان زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و حتی به صفحات دیگر سایت شما نیز سر بزنند. مایکروسافت کلاریتی (Microsoft clarity) یک ابزار رایگان و کاربرپسند برای تجزیهوتحلیل رفتار کاربران وبسایت است که به شما درک عمیقی از نحوه سفر و تعامل کاربران با وبسایتتان را نشان میدهد.
برای دریافتن اینکه سئو چیست به زبان ساده خوب است اشاره کنیم سئو شامل بهینه سازی صفحات وب سایت، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و به دست آوردن لینک های ورودی است. نتایج تلاش های سئو پس از کرول شدن و فهرست بندی صفحه وب توسط یک موتور جست و جو قابل مشاهده است. استراتژی های زیادی برای بهبود سئو صفحات سایت وجود دارد، مانند برچسب های عنوان، کلمات کلیدی، تگ های تصویر، ساختار لینک داخلی و لینک های ورودی. کاربران HubSpot می توانند از پنل سئو در حساب خود برای ارزیابی سطوح بهینه سازی استفاده کنند. موتور های جست و جو همچنین ساختار سایت، طراحی، رفتار بازدیدکنندگان و عوامل خارجی را برای تعیین رتبه سایت در SERP ها در نظر می گیرند.
این سرویس به وسیله وبسایتها و صفحات وبی که ما روزانه از آنها استفاده میکنیم، عمل میکند. وقتی یک آدرس وبسایت رو با “www” شروع میکنیم، در واقع وارد شبکه جهانی وب شدهایم. برای اطلاع از آخرین الگوریتم های گوگل و تغییراتی که در نسخههای قبلی الگوریتمها ایجاد شدهاست، میتوانید به سمینارهای رسمی گوگل و همچنین صفحهی گوگل ویژهی توسعه دهندگان وب مراجعه نمایید. از ابتدای آغاز قرن ۲۱ بود که استفاده از موبایلهای هوشمند، کمکم بیشتر شد. اما مسئله این بود که وبسایتهایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند.
همین ابداعات جدید میتواند دربهای جدیدی را بهروی حوزه بهینهسازی موتور جستجو باز کند. طبیعتاً سئوی سایت باتوجهبه فناوریهای جدید AI یک فرصت بیبدیل برای رشد و کسب رتبه است. مرحله تحقیق و ریسرچ شامل شناسایی مخاطب هدف، تحلیل رقبا و تحقیق کلمه کلیدی میشود. شناسایی کیوردهای منطبق با هدف کاربر از جستجو آنقدر مهم است که شالوده یک محتوا بینظیر را تشکیل میدهد. تفاوت اصلی بین SEO و SEM این است که در سئو، رتبه محتوا بهصورت ارگانیک کسب میشود.
گوگل دیسکاور (Google Discover) یک سرویس فید شخصیسازیشده است که به کاربران امکان میدهد محتوای مرتبط با علایق خود را در دستگاههای مختلف مانند گوشیهای هوشمند، تبلتها و رایانههای شخصی مشاهده کنند. جالب است بدانید که این جمله در سال 1996 یعنی دو سال قبل از آنکه موتور جستجوی گوگل وجود داشته باشد گفته شده است. RankBrain از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک معنا و زمینه پرس و جوهای کاربر، به ویژه آنهایی که طولانی، پیچیده یا محاوره ای هستند، استفاده می کند. برای بهینه سازی متن باید از زبان ساده، واضح و مختصراستفاده کنید که با لحن و واژگان مخاطب شما مطابقت داشته باشد. در واقع، مطالعه Backlinko روی 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل نشان داد که میانگین تعداد کلمات در صفحه اول نتایج گوگل 1447 کلمه است.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/