[ad_1]

فورد Bronco را برمی گرداند – و در مورد آن بسیار دقیق است.

همانطور که برونکو اصلی رشد کرد ، فورد فرصتی را دید تا نسخه کوچکتری را در زیر آن قرار دهد. بنابراین ، در سال 1984 ، فورد Bronco II را به بازار عرضه کرد. این مدل هرگز به اندازه برونکو بزرگ محبوب نبوده است ، اما همچنان یک جانشین به دست می آورد.

مانند Bronco II ، فورد Bronco Sport 2021 قابلیت های آفرود را در یک بسته ساده تر از Bronco استاندارد ارائه می دهد. به جای استفاده از ساخت بدنه قدیمی قاب ، Bronco Sport یک کراس اوور مدرن است – گزینه پیش فرض بسیاری از خریداران اتومبیل های جدید. حداقل دوازده کراس اوور با اندازه مشابه وجود دارد ، اما با تمرکز بر روی آفرود ، Bronco Sport به طور خاص جیپ قطب نما و جیپ Renegade را هدف قرار داده است.

فورد Bronco Sport را در پایه ، Big Bend ، Outer Banks و Badlands و همچنین مدل First Edition ارائه می دهد که قبلاً تمام شده است. قیمت آن برای سطح تجهیزات پایه از 28155 دلار شروع می شود (با احتساب مقصد) ، در حالی که Badlands مورد آزمایش ما 32660 دلار قیمت داشت. کیت راننده Ford Co-Pilot360 Assist + ، چرخ های 17 اینچی و هزینه مقصد قیمت آزمایش شده را به 35745 دلار رساند.

طراحی و داخلی

طراحان فورد تلاش زیادی کرده اند تا Bronco Sport شبیه برادر یا خواهر بزرگ خود شود ، که به شدت از نسل اول Bronco در سال 1965 وام گرفته است. این Sport دارای یک مربع ، مشخصات عمودی و همان جلوپنجره و چراغ های جلو با Bronco 2021 است ، اما بدون سانروف و درب این SUV. چرخ های آلیاژی اضافی 17 اینچی ماشین تست ما حتی به گونه ای ساخته شده است که برای لمس یکپارچهسازی با سیستمعامل اضافی مانند چرخ های فولادی به نظر می رسند. یک ظاهر طراحی شده حتی در میان SUV های دیگر کاملاً برجسته بود.

با این حال ، زیر پوست پوست ، مشترکات Bronco Sport با Ford Escape بیشتر از 2021 Bronco است. این نسخه بر روی یک نسخه اصلاح شده از سکوی یکنواخت Escape است ، بدین معنی که بدنه و شاسی یکی هستند. در حالی که برونکو و برخی دیگر از وسایل نقلیه آفرود مانند جیپ رانگلر از ساختار بدنه با شاسی جداگانه استفاده می کنند ، بدنه های تک جزئی به دلیل استحکام ساختاری بیشتر و وزن کم ، گزینه مورد نظر برای بیشتر خودروها هستند.

فضای داخلی به اندازه نمای بیرونی لمس یکپارچهسازی با سیستمعامل ندارد ، اما همچنان متمایز و کاربردی است. فورد به جای اینکه بخواهد فضای داخلی را پیچیده جلوه دهد ، محکم به نظر می رسد. طبق گفته فورد ، هر سطح دارای بافت یا لاستیک است ، از جمله سه سینی بزرگ گوشی های هوشمند ، و کف مدل های Badlands و First Edition قابل شستشو هستند. از دکمه های گرد برای تنظیم همه موارد از تنظیم رادیو گرفته تا تعویض انتقال استفاده می شود و همه آنها احساس رضایت بخشی دارند.

یک ظاهر طراحی شده حتی در میان سایر SUV ها نیز کاملاً برجسته بود.

ماشین آزمایش ما روکش چرمی اختیاری نداشت ، اما مواد استاندارد برای خودرویی که برای ماجراهای بیرون طراحی شده بسیار مناسب به نظر می رسید. با این حال صندلی ها خیلی راحت نبودند. بالش های باریک ته صاف و کمر کوتاه برای کار روزانه مناسب نیست ، چه رسد به سفرهای طولانی به یک اردوگاه از راه دور.

برونکو اسپورت نسبتاً کوچک است اما فضای مسافر و بار همچنان با رقبا قابل رقابت است. فضای سر و پاهای جلوی فورد بیشتر از جیپ قطب نما یا Renegade است ، اگرچه فضای عقب Compass فضای عقب بیشتری دارد. برونکو اسپورت با 29.4 اینچ مکعب صندلی عقب و 60.6 اینچ مکعب صندلی عقب تاشو ، SUV ها را در فضای بار نیز شکست می دهد. از دیگر لمس های خوب می توان به پریز برق و درب بازکن بطری در قسمت بار و دکمه های برچسب دار برای باز کردن شیشه آسانسور و درب اشاره کرد ، بنابراین مجبور نیستید کورکورانه نسبت به آنها احساس کنید.

فناوری ، سرگرمی و سرگرمی و کمک راننده

برونکو اسپورت به طور استاندارد با سیستم سرگرمی و سرگرمی Sync 3 فورد در صفحه لمسی 8.0 اینچی همراه با سازگاری Apple CarPlay و Android Auto ارائه می شود. صفحه خوشه ابزار 4.2 اینچی استاندارد است ، اما ماشین آزمایش Badlands ما دارای یک صفحه نمایش 6.5 اینچی اضافی است. سازگاری آمازون الکسا نیز موجود است و شما می توانید از یک سیستم صوتی شش بلندگوی استاندارد به یک سیستم Bang & Olufsen با 10 بلندگو ارتقا دهید.

این آخرین سیستم اطلاعات و سرگرمی آخرین نسل فورد است – سیستم جدید Sync 4 قبلاً در برخی از مدل ها منتشر شده است – اما هنوز هم به خوبی کار می کند. منوهای صفحه لمسی به راحتی قابل استفاده بودند و فورد یک سکانس راه اندازی پیچیده با صحنه های طبیعی و آرم برونکو به سیستم داد. حیف است که بقیه گرافیک ها در مقایسه ساده به نظر برسند ، اگرچه متن بزرگ هنگام رانندگی به راحتی خوانده می شود.

همانطور که در بالا ذکر شد ، Bronco Sport دارای سه سینی بزرگ تلفن هوشمند است ، دو سینی در جلوی کنسول مرکزی و یکی در قفسه زیر صفحه لمسی قرار گرفته اند. می توانید از هر یک از این مکان ها متصل شوید و یک درگاه USB اضافی در کنسول ذخیره سازی مرکز وجود دارد. با این وجود مسافران ردیف دوم پورت USB دریافت نمی کنند.

Sync 3 آخرین سیستم اطلاعات و سرگرمی فورد است ، اما هنوز هم به خوبی کار می کند.

برونکو اسپورت به طور استاندارد با فناوری مناسب کمک راننده تحت پرچم Co-Pilot360 ارائه می شود ، از جمله هشدار برخورد به جلو ، توقف اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده ، نظارت بر نقاط کور ، کمک به حفظ مسیر و چراغ های روشن اتوماتیک. اینها ویژگی های استانداردتری نسبت به یک جیپ دارند ، اما هوندا HR-V با ماجراجویی کمتری نیز کروز کنترل تطبیقی ​​را به عنوان تجهیزات استاندارد ارائه می دهد.

برای دستیابی به این مورد در Bronco Sport ، باید به Co-Pilot360 Assist + ارتقا پیدا کنید ، که همچنین مرکز اتوماتیک لاین ، تشخیص علائم جاده و کمک فرمان فرار را برای قدرت بیشتر در مانورهای اضطراری اضافه می کند. اتومبیل آزمایشی ما این بسته را داشت و اگرچه ما در گذشته تجربه مثبتی با ویژگی نوار مرکز سازی فورد داشته ایم ، این بار تمایل ناخوشایندی به آغوش یک طرف نوار داشت. کروز کنترل تطبیقی ​​نیز به کندی به تغییرات سرعت تنظیم شده پاسخ می دهد. پس از افزایش سرعت 5 مایل در ساعت با استفاده از سوئیچ فرمان ، شتاب دادن به ماشین چند ثانیه طول کشید.

تجربه رانندگی

برخلاف اکثر کراس اوورهای دیگر ، Bronco Sport از سیستم چرخ محرک استاندارد بهره می برد. همچنین دارای دو گزینه موتور (بسته به سطح تجهیزات) است که توسط Escape حمل می شود. سطح پایه ، Big Bend و Outer Banks یک موتور 1.5 لیتری توربو سه سیلندر را ارائه می دهند که 181 اسب بخار قدرت و 191 پوند گشتاور پا تولید می کند. مدل های Badlands و First Edition دارای یک موتور 2.0 لیتری توربو چهار با قدرت 245 اسب بخار هستند. و 275 پوند فوت گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در هر دو موتور استاندارد است.

پیشرانه سه سیلندر پایه تقریباً همان اسب بخار قدرت چهار سیلندر را دارد که به عنوان تجهیزات استاندارد در Jeep Renegade و Compass دریافت می کنید – با گشتاور قابل توجهی بیشتر. اکثر کراس اوورهای با این اندازه حتی یک موتور اضافی بزرگتر نیز ارائه نمی دهند ، چه رسد به موتوری که بتواند با قدرت واحد 2.0 لیتری برونکو اسپورت مطابقت داشته باشد.

آنچه Bronco Sport را از سایر کراس اوورها در اندازه متمایز می کند (دوتایی جیپ یک استثنا قابل توجه است) تمرکز آن بر توانایی آفرود است. Badlands تایرهای تمام زمین 28.5 اینچی استاندارد دریافت می کند و هر مدل حالت هایی را که فورد آن را “حالت GOAT” می نامد ، بدست می آورد که تنظیمات خودرو را برای انواع مختلف زمین تغییر می دهد. GOAT به معنای “عبور از هر زمینی” است که نام مستعار فورد دونالد دونالد فری برای Bronco اصلی بود.

موتور 2.0 لیتری بسیار پاسخگو بود و قدرت کافی برای فرار از چراغ های راهنمایی و یا استفاده از خلا trafficهای ترافیکی را داشت.

این فناوری که فرضیه های خارج از جاده زیادی را به خود اختصاص می دهد ، توسط Jeep در قالب سیستم Selec-Terrain نیز ارائه می شود. نکته اساسی ، هر دو فورد و جیپ همچنین پیشرانه هایی با نسبت خزش کم را ارائه می دهند که به خودروها اجازه می دهد تا با کمترین گاز در سرعت های پایین بخزند. هنگام رانندگی روی سطوح لغزنده مانند گل یا سنگهای سست ، پای سنگینی نمی خواهید. نسبت خزش در Bronco Sport 18: 1 است ، در حالی که Compass و Renegade به ترتیب 20: 1 و 21.5: 1 نسبت دارند (اعداد بالاتر بهتر هستند). با این حال ، برونکو اسپورت از زمین فاصله بیشتری نسبت به SUV ها (8.8 اینچ) دارد و می تواند به آبهای عمیق تری (23.6 اینچ) وارد شود ، طبق گفته فورد.

ما در مدت اقامت کوتاه خود با Bronco Sport وقت نداشتیم این امکانات را امتحان کنیم ، اما متوجه شدیم که این آفرودر رانندگی در جاده بسیار دلپذیر است. موتور 2.0 لیتری بسیار پاسخگو بود و قدرت کافی برای فرار از چراغ های راهنمایی و یا استفاده از خلا trafficهای ترافیکی را داشت. برونکو اسپورت اگرچه موستانگ نیست اما با پیش بینی و بی حوصلگی گوشه و کنار می چرخد ​​که بیشتر شبیه یک خواهر و برادر Ford Escape نیست.

فضای داخلی دلپذیر و ساکت بود ، به جز غرش لاستیک ها ، یک سازش معمولی با تایرهای تمام زمین. Bronco Sport همچنین موقعیت رانندگی بالایی را با سقف مستقیم و شیشه های جانبی بلند ترکیب کرده و دید بسیار خوبی در خارج و احساس یک SUV قدیمی دارد. بسیاری از وسایل نقلیه مدرن از این موقعیت رانندگی بالا برخوردار هستند ، اما سقفی نسبتاً کم و براق دارند که می تواند یک احساس کلاستروفوبیک ایجاد کرده و دیدن آن را دشوار کند.

مسافت پیموده شده گاز و ایمنی

ممکن است برونکو اسپورت مانند یک کامیون قدیمی مدرسه به نظر برسد ، اما مسافت پیموده شده بنزین آن بیشتر به یک ماشین مدرن شباهت دارد. مدل های دارای موتور پایه 1.5 لیتری دارای امتیاز آژانس محیطی 26 mpg ترکیبی (25 mpg شهر ، بزرگراه 28 mpg) هستند ، در حالی که موتور 2.0 لیتری بزرگتر 23 mpg ترکیب (21 mpg شهر ، بزرگراه 26 mpg). با توجه به رایانه داخلی ماشین ، ما با ماشین آزمایش 2.0 لیتری خود به 25.9 مایل در هر گالن رسیدیم.

ارزیابی ایمنی از موسسه بیمه ایمنی راه (IIHS) و اداره ملی ایمنی راه (NHTSA) هنوز در دسترس نیست. این اتفاق اغلب در مورد وسایل نقلیه جدید مانند Bronco Sport رخ می دهد.

ضمانت سه ساله سپر تا سپر 36000 مایل و 60000 مایل گارانتی پنج ساله رانندگی فورد با اکثر مارک های معروف دیگر قابل مقایسه است. فورد از نظر قابلیت اطمینان بهترین شهرت را ندارد ، اما باز هم ، جیپ های جیپ ، اهداف برونکو اسپورت نیز نیستند.

DT چگونه این ماشین را پیکربندی می کند

وجه تمایز Bronco Sport قابلیت آفرود آن است ، بنابراین تأکید بر این منطقی است. این باعث می شود سطح تودوزی بدلندز بهترین انتخاب باشد ، زیرا شامل سیستم تعلیق آفرود ، سیستم پیشرانه تمام چرخ و تایرهای تمام زمین است. همچنین به صورت استاندارد با پیشرانه بزرگتر و قدرتمندتر 2.0 لیتری در دسترس است.

فورد گزینه هایی برای مخلوط کردن Badlands با چیزهایی مانند روکش چرم ارائه می دهد ، اما ما این کار را از دست خواهیم داد و پس انداز می کنیم. مانند اکثر اتومبیل های بازار انبوه ، Bronco Sport در شکل اصلی خود جذابیت بیشتری نسبت به زمانی دارد که سعی در پیچیدگی دارد. اگر لوکس می خواهید ، یک لینکلن بخرید.

Badlands طیف کاملی از فناوری های کمک راننده را به عنوان تجهیزات استاندارد دریافت نمی کند ، بنابراین ما بسته Ford + Co-Pilot360 Assist + (795 دلار) را اضافه می کنیم که شامل کروز کنترل تطبیقی ​​، مرکز اتوماتیک لاین ، تشخیص علائم جاده ای و دستیارهای فرار است. برای مدیریت

اینها از نظر تکنولوژی و قابلیت ها مهمترین هستند. بسته به نحوه استفاده از Bronco Sport ، شاید ارزش داشته باشد که به لیست لوازم جانبی یاکیما که فورد قصد دارد از طریق فروشندگان ارائه دهد ، از جمله چادر سقف و قفسه های مختلف برای دوچرخه ، کانو یا اسنوبرد ، نگاه کنید.

ادعای ما

گسترش خودروهای SUV نیز آنها را سیراب کرد. از هوندا HR-V گرفته تا کیا سلتوس ، وسایل نقلیه دیگری با اندازه مشابه در محدوده قیمت برونکو اسپورت وجود دارد ، اما بیشتر آنها بسیار شبیه ماشین های معمولی هستند.

سبک و قابلیت آفرود برونکو اسپورت آن را به یک SUV واقعی در میان هاچ بک های معروف تبدیل کرده است. در حالی که جیپ قطب نما و Renegade برای آفرود نیز طراحی شده اند ، فورد فضای بار بیشتری ، طیف گسترده تری از فناوری های کمک راننده و موتور قدرتمندتر (البته اختیاری) را ارائه می دهد.

ممکن است برونکو اسپورت فرزند یا خواهر فورد برونکو در سال 2021 باشد ، اما از جمله این وسایل نقلیه پادشاه تپه است.

آیا باید بردارید؟

آره. برونکو اسپورت ژانر SUV را به ریشه های خود بازگرداند.

توصیه های سردبیران






[ad_2]

منبع: tarahi-news.ir