رینگ پیستون در محوطه داخلی سیلندر آب بندی میشوند. به گزارش سایت خودرو ، این عضو متحرک که یک سر آن داخل محوطه سیلندر است و از پایین به وسیله شاتون به میل لنگ متصل شده است، پیستون نام دارد. سه نقش اصلی که این رینگ های پیستون بازی میکنن اینه که هرچیزی که این بالا و در محفظه ی انفجار وجود داره رو از این پایین، از فضای زیر پیستون و میل لنگ جدا نگه میدارن. توضیح دیگه ای که برای نشت گاز وجود داره عبور گازها از این فاصله ی رینگه. داخل بدنه انژکتور، مسیر باریکی برای عبور سوخت وجود دارد که در انتها به سوراخ بسیار ریز انتهای انژکتور میرسد. موتور خودرو دارای دو قسمت اصلی سیلندر و سرسیلندر میباشد که این دو قطعه نیاز به روغن کاری و اب خنک دارند و مسیر های عبور آب و روغن در شیار های داخل موتور در محل اتصال سیلندر و سر سیلندر به هم میرسند و کوچکترین تاخل آب و روغن باعث وارد شدن آسیب جدی به موتور میشود.

علت اصلی کم شدن آب رادیاتور وجود نشتی در اتصالات و لوله های این سیستم می باشد. بد نیست بدانید یکی از راههای کشیدن بنزین از خودروهای جدید هم همین لوله پیستون وسنر برگشت سوخت است. یکی از این دلایل بخار شدن سریع آب و مایع موجود در رادیاتور به علت گرمای شدید می باشد. 6. وجود یک پیچ قفل کن (LOCKER SCREW) از چرخش و باز شدن شافت جک تحت هر شرایطی جلوگیری می کند. این فنر آنقدر قدرت دارد که بتواند انژکتور را سریع ببندد و در عین حال آنقدر قوی نیست که در مقابل نیروی مغناطیسی حاصل از سیم پیچ مقاومت کند و اجازه میدهد انژکتور در زمان لازم باز شود. با توجه به تنوع بسیار بالا در پمپ های تزریق، کارشناسان گروه صنعتی هفت از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه آماده ارائه مشاوره های لازم قبل از خرید دوزینگ پمپ پیستون سازی تبریز می باشند. در این لحظه با روشن شدن موتور، سوخت برگشتی از این باک جریان پیدا میکند و میتوانید آن را از طریق ریختن در یک ظرف مورد استفاده قرار دهید. اکنون سوخت توانسته از باک خود را به داخل موتور برساند اما انژکتورها نمیتوانند بدون کنترل سوخت را وارد سیلندر کنند چرا که در غیر این صورت عملاً به طور پیوسته سوخت در حال پاشیده شدن به داخل سیلندر است در حالی که تنها در لحظهای خاص و البته به میزانی خاص سوخت باید به موتور تزریق شود.

در دورهای موتور پایین و در شرایطی که فشار کاری زیادی بر روی موتور نیست، انژکتورها در زمانی بسیار کوتاه باز و بسته شده و به این ترتیب مقدار بسیار کمی از سوخت به داخل سیلندر پاشیده میشود. البته در نظر داشته باشید این روش به دلیل احتمال ریختن بنزین بر روی بخشهای داغ موتور خطرات خاص خود را دارد و تنها در مواقع خاص باید از آن استفاده کرد زیرا بسیار خطرناک است. بر روی ریل سوخت، به تعداد سیلندرهای خودرو انژکتورهایی نصب شده است (البته مدلهای تک انژکتوری در دهه ۹۰ برای مدتی کوتاه رایج شد که نمونههایی از آن را میتوان در محصولات قدیمیتر دوو دید). پیش از این گفتیم پمپ بنزین وظیفه تامین فشار سوخت لازم برای پاشش به مجموعه موتور را بر عهده دارد. برای بسته شدن مسیر، ECU ارسال جریان الکتریکی را قطع میکند اما قطع جریان برق به تنهایی نمیتواند با سرعت لازم انژکتور را ببندد.

این پمپ بنزین از نوع برقی است و میتواند فشار لازم را فراهم کند و این فشار، بنزین را از باک به موتور میرساند. به این ترتیب بخشی از سوختی که از جانب پمپ به ریل سوخت فرستاده شده است مصرف نشده باقی میماند و در صورتی که راهی به بیرون پیدا نکند باعث متوقف شدن فرآیند کاری سیستم میشود چرا که پمپ دیگر نمیتواند جریان بنزین را ایجاد کند. اما پاشش سوخت نیازمند افزایش فشار است و پمپ بنزین وظیفه این افزایش فشار را در سیستم بر عهده دارد. در حقیقت این انژکتورها هستند که کنترل میزان و زمان پاشش سوخت را بر عهده دارند و با فرامینی که از ECU خودرو دریافت میکنند کنترل پاشش سوخت را انجام میدهند. رینگ کمپرسی دوم: این رینگ در شیار دوم قرار می گیرد و وظیفه جلوگیری از نشت سوخت و هوای متراکم یا محترق شده از رینگ کمپرسی اول به محفظه کارتل و همچنین جلوگیری از نشت روغن سطح داخلی سیلندر به داخل محفظه روغن را بر عهده دارد. برای این منظور به مجموعه سوپاپ یا سوزن انژکتور یک فنر متصل میشود که وظیفه دارد این مجموعه را به داخل بکشد تا در حالت عادی انژکتور بسته باشد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون فوتبال لطفا از صفحه ما بخواهید.

ایندکسر