هواپیمای بوئینگ 737 مکس برای پرواز دوباره مسافران پاکسازی شده است



به بوئینگ 737 مکس اجازه پرواز مجدد مسافران داده شد. این هواپیما پس از دو سانحه که منجر به کشته شدن 346 نفر شد ، در مارس 2019 توسط رگولاتورهای ایمنی در سراسر جهان زمین گیر شد.

استیو دیکسون ، رئیس اداره هوانوردی فدرال (FAA) گفت که وی 737 مکس را پس از کار گسترده روی هواپیما برای حل مشکلاتی که باعث سقوط شده است ، با تأکید ویژه بر بهبود سیستم کنترل پرواز خودکار هواپیما ، به عنوان قابل پرواز تحویل داده است.

دیکسون ، که به دنبال به روزرسانی های ایمنی ، هواپیمای 737 Max را هدایت می کند ، در یک پیام ویدیویی که چهارشنبه 18 نوامبر منتشر شد ، گفت: “اکنون می توانم به شما بگویم که با پرواز خانواده بر روی آن 100٪ احساس راحتی می کنم.”

صدور گواهینامه به معنای بازگشت سریع هواپیما به سرویس نیست ، زیرا FAA هنوز برنامه آموزش خلبانان حداکثر را برای هر ناو آمریکایی که حداکثر کار می کند تصویب نکرده است. اما این واضح است که مهمترین گام رو به جلو برای هواپیمای سقوط کرده از سال گذشته که سقوط کرده است.

دیگر تنظیم کننده ها در بیش از 30 کشور که در آن مکس پرواز کرده است ، باید تصمیم بگیرند که حداکثر چراغ سبز را برای کار در قلمرو خودشان روشن کنند ، حتی اگر بسیاری از آنها برای تلاش برای بازگشت به این کشور همکاری کرده اند. برای خدمات ، به نظر می رسد بسیاری از مردم از آنها الگو می گیرند.

اما اینکه آیا مسافران مایل به پرواز با او هستند کاملاً موضوع دیگری است.

با حرکت به جلو ، به روزرسانی های ایمنی لازم برای هر هواپیمای موجود 737 Max انجام می شود ، در حالی که FAA قبل از صدور گواهی قابلیت پرواز ، هر 737 Max تازه ساخت را نیز بررسی می کند.

تا به امروز ، فقط در ایالات متحده ، هواپیمایی آمریكا برنامه ریزی كرده است كه ماكس از پایان ماه آینده تعداد كمی پرواز بین نیویورك و میامی داشته باشد. در همین حال ، یونایتد می تواند هواپیمای ماکس خود را در سه ماهه اول سال 2021 به آسمان بازگرداند ، در حالی که جنوب غربی آن را در بهار 2021 به آسمان می فرستد. توزیع مجدد هواپیما نیز تحت تأثیر COVID-19 قرار خواهد گرفت ، با ویروس که صنعت گردشگری را نابود می کند. ظاهر آن در اوایل سال جاری است.

در جریان بررسی حوادث ، بوئینگ مورد انتقاد شدید قرار گرفت پس از اینکه معلوم شد تعدادی از کارکنان غول هوافضا نگرانی های خاص خود را در مورد طراحی 737 Max طی مراحل تأیید اولیه دارند.

اولین سانحه از دو تصادف 737 مکس در اکتبر 2018 رخ داد ، زمانی که پرواز هواپیمای Lion Air اندکی پس از پرواز در حوالی جاکارتا اندونزی سقوط کرد و باعث کشته شدن همه 157 سرنشین شد. پنج ماه بعد ، در مارس 2019 ، یک هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی در حوالی آدیس آبابا در اتیوپی سقوط کرد و منجر به کشته شدن 189 نفر شد.

دیکسون گفت: “روزی نمی گذرد که من و همکارانم به قربانیان هواپیمایی Lion Air و Ethiopian Airlines و خانواده های آنها و مسئولیت جدی ما در شناسایی و رسیدگی به موضوعاتی که در این حوادث نقش داشته اند ، فکر نمی کنیم.”

توصیه های سردبیران







منبع: tarahi-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>