نحوه استفاده از Google Meet


Google Meet سرویس کنفرانس ویدیویی گوگل است که به حداکثر 100 نفر امکان گپ زدن همزمان (یا حداکثر 250 نفر با برنامه های تجاری انتخاب شده) را می دهد. بهترین قسمت این سرویس استفاده رایگان از آن است و تمام تماس های ویدئویی هنگام حمل و نقل رمزگذاری می شوند تا مانع نظارت مکالمات شما توسط کسی شود. برای یادگیری دقیق نحوه استفاده از Google Meet و شروع ارتباط با دوستان ، خانواده و همکاران ، این راهنما را دنبال کنید.

فروش مرتبط با جمعه سیاه

یک جلسه ویدیویی Google Meet را شروع کنید

اگر یک کنفرانس Google Meet را شروع می کنید ، می توانید برای شروع این مراحل را دنبال کنید. بخاطر داشته باشید که برای شروع به حساب Google یا G Suite نیاز دارید. اگر از حساب تجاری G Suite استفاده می کنید ، سرپرست سیستم باید قبل از استفاده از سرویس ، آن را فعال کند. Google Meet در حال حاضر از مرورگر وب Chrome و همچنین Mozilla Firefox ، Microsoft Edge و Apple Safari پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، Google Meet در دستگاه های iOS و Android قابل استفاده است.

مک یا رایانه شخصی

اگر از رایانه های Mac یا Windows استفاده می کنید ، می توانید برای شروع یک جلسه ویدیویی در Google Meet این دستورالعمل ها را دنبال کنید. همانطور که در بالا ذکر شد ، به یاد داشته باشید که از یکی از مرورگرهای وب سازگار استفاده کنید.

مرحله ی 1: به وب سایت Google Meet مراجعه کنید.

گام 2: کلیک کنید یا پیوستن یا جلسه ای را شروع کنید.

مرحله 3: در صورت درخواست ، نام مستعار جلسه ای وارد کنید (برای کاربران G Suite).

مرحله 4: کلیک همین الان ملحق شوید، همین الان بپیوندید دکمه.

برای دعوت از افراد به نشست ویدیویی Google Meet خود ، می توانید کلیک کنید جزئیات جلسه در گوشه پایین سمت چپ سپس پیوند را کپی کرده و با هرکسی که می خواهید به آن بپیوندید به اشتراک بگذارید متناوباً ، می توانید کلیک کنید اضافه کردن مردم دکمه (به عنوان شخصی با نماد بعلاوه نشان داده می شود) در گوشه بالا سمت راست ، سپس را انتخاب کنید دعوت و آدرس ایمیل شخص را وارد کنید.

Android یا iOS

اگر از دستگاه همراه Android یا iOS استفاده می کنید ، می توانید برای شروع گپ ویدیویی Google Meet این دستورالعمل ها را دنبال کنید. قبل از شروع ، حتماً برنامه رسمی Google Meet را از فروشگاه Android Play یا iOS AppStore بارگیری کنید.

مرحله ی 1: باز کن ملاقات ap

گام 2: دست زدن به جلسه جدید دکمه (به عنوان نماد بعلاوه نشان داده شده است).

مرحله 3: در صورت درخواست ، نام مستعار جلسه ای وارد کنید (برای کاربران G Suite).

مرحله 4: دست زدن به به جلسه بپیوندید.

برای دعوت از افراد به جلسه ویدیویی Google Meet خود ، روی ضربه بزنید اطلاعات دکمه (من) ، سپس انتخاب کنید عنوان گزینه. نحوه اشتراک گذاری اطلاعات جلسه را با دوستان ، خانواده یا همکاران خود انتخاب کنید.

به یک جلسه ویدیویی Google Meet بپیوندید

رایلی یانگ / روند دیجیتال

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید به یک جلسه ویدیویی در Google Meet بپیوندید. ما با استفاده از URL پیوند جلسه و استفاده از تلفن ، محبوب ترین گزینه ها از جمله داخل Gmail را از Google Calendar بررسی خواهیم کرد. مراحل زیر را براساس چگونگی پیوستن به یک جلسه ویدیویی در Google Meet دنبال کنید.

از جیمیل

مرحله ی 1: به وب سایت Gmail مراجعه کنید.

گام 2: در سمت چپ کلیک کنید به یک جلسه بپیوندید.

مرحله 3: کد قرار ملاقات یا لقبی را که دریافت کرده اید وارد کنید.

مرحله 4: کلیک پیوستن دکمه.

یکی از پیشرفت هایی که گوگل در روند Gmail ایجاد کرده ایجاد یک برگه Meet ویژه در Gmail برای برنامه های تلفن همراه است. اگر از یک دستگاه تلفن همراه استفاده می کنید ، اکنون می توانید برای بررسی دعوت نامه های جلسه به برگه جلسه بروید و بدون نیاز به باز کردن برنامه یا برگه جدید ، به جلسات بپیوندید. همچنین پذیرش دعوت نامه آسان تر می شود.

از تقویم Google

مرحله ی 1: تقویم خود را در Google باز کنید.

گام 2: رویداد را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

مرحله 3: انتخاب کنید به Google Meet بپیوندید گزینه.

مرحله 4: کلیک همین الان ملحق شوید، همین الان بپیوندید.

از پیوند جلسه (URL)

مرحله ی 1: URL پیوند به جلسه ارسال شده برای خود را پیدا کنید.

گام 2: روی URL Meet Google کلیک کنید.

مرحله 3: در صورت لزوم برای پذیرش در جلسه صبر کنید.

از طریق تلفن

مرحله ی 1: شماره تلفن ارائه شده برای Google Meet خود را پیدا کنید.

گام 2: شماره تلفن تلفن خود را شماره گیری کنید.

مرحله 3: وقتی از شما خواسته شد ، پین ارائه شده را وارد کنید ، روی ضربه بزنید # دکمه.

تنظیمات برای تغییر در یک جلسه

Google Meet

Google به شما امکان می دهد تنظیمات خاصی را هنگام مکالمه ویدیویی Google Meet مانند طرح ، زیرنویس ها و کنترل ها در میکروفون و دوربین تغییر دهید. این ها متداول ترین اقدامات هستند.

تغییر شکل جلسه

مرحله ی 1: وقتی در رایانه یا Mac هستید ، کلیک کنید | بیشتر دکمه (سه نقطه عمودی) ، سپس کلیک کنید تغییر دادن طرح.

گام 2: در اینجا می توانید از بین مجموعه نمایش ها – خودکار ، با کاشی ، کانون توجه و نوار کناری – یکی را انتخاب کنید.

مرحله 3: هنگامی که طرح را انتخاب کردید ، دفعه بعدی که از Meet استفاده می کنید ، ذخیره می شود.

زیرنویس ها را مشاهده کنید

در رایانه ، Mac ، Android یا دستگاه iOS ، کلیک کنید [CC] دکمه زیرنویس برای فعال یا غیرفعال کردن عنوان انگلیسی این دکمه ممکن است در زیر پنهان شود | بیشتر دکمه (سه نقطه عمودی) بخش.

ارائه فیلم با کیفیت بالا

Meet همچنین می تواند ویدیوی با کیفیت بالا را به همراه محتوای صوتی موجود در یک جلسه نمایش دهد. این شامل فیلم های YouTube ، GIF ، انیمیشن و سایر رسانه ها است که ممکن است لازم باشد از آنها به عنوان آموزش ، مثال یا آموزش استفاده کنید. با این حال ، این فقط از طریق Chrome کار می کند ، بنابراین هنگام انجام این کار باید از مرورگر Chrome استفاده کنید.

مرحله ی 1: برای شروع در حالی که در یک تاریخ هستید ، را انتخاب کنید او اکنون حضور دارد را فشار دهید و انتخاب کنید برگه Chrome از لیست گزینه ها.

گام 2: Meet برای انتخاب از بین شما برگه های Chrome باز را نشان می دهد. بهتر است در حال حاضر یک برگه Chrome از قبل آماده شده با ویدیو یا سایر رسانه های خود داشته باشید. برگه مناسب را انتخاب کنید ، مطمئن شوید اشتراک گذاری صدا گزینه فعال شده و انتخاب کنید عنوان.

مرحله 3: اکنون می توانید ویدیو را در برگه پخش کنید و همه قادر به دیدن و شنیدن آن هستند.

ارسال پیام چت

مرحله ی 1: در رایانه ، Mac ، Android یا دستگاه iOS ، کلیک کنید گپ زدن دکمه (بعضی اوقات به صورت حباب متن کوچک نمایش داده می شود).

گام 2: پیامی را که می خواهید به اتاق بفرستید وارد کنید و کلیک کنید ارسال دکمه (به عنوان یک هواپیمای کاغذی کوچک نمایش داده می شود).

صفحه نمایش خود را معرفی کنید

مرحله ی 1: در رایانه ، Mac ، Android یا دستگاه iOS ، کلیک کنید | بیشتر (سه نقطه عمودی) ، و سپس کلیک کنید صفحه فعلی گزینه را بزنید و کلیک کنید پخش را شروع کنید برای شروع.

گام 2: برای توقف ارائه ، به Google Meet برگردید و کلیک کنید پخش را متوقف کنید.

قرار گذاشتن

مرحله ی 1: در رایانه یا Mac ، کلیک کنید | بیشتر دکمه (سه نقطه عمودی) ، سپس کلیک کنید قرار ملاقات.

گام 2: برای متوقف کردن ، مراحل را تکرار کرده و کلیک کنید ضبط را متوقف کنید.

مرحله 3: لطفا توجه داشته باشید که وقتی کسی جلسه را ضبط می کند به اطلاع شرکت کنندگان می رسد. علاوه بر این ، فیلم برای بازیابی بعداً در Google Drive شما ذخیره می شود.

کاهش صدا را روشن کنید

مرحله ی 1: Meet می تواند از AI برای فیلتر کردن صداهای غیر صوتی استفاده کند. با انتخاب سه نقطه می توانید این ویژگی را فعال کنید تنظیمات منو ، انتخاب سمعیو فعال سازی لغو شدن سر و صدا.

گام 2: این نباید بر صداهای دیگر ، از جمله صدای رادیو و افراد در همان اتاق تأثیر بگذارد.

وب کم را متوقف کنید یا میکروفن را خاموش کنید

مرحله ی 1: در رایانه ، Mac ، Android یا دستگاه iOS ، کلیک کنید دکمه میکروفن گرد میکروفن خود را بی صدا یا صامت کنید.

گام 2: به همین ترتیب کلیک کنید نماد دور دوربین (به عنوان یک جعبه با یک مثلث در سمت راست ظاهر می شود) برای روشن یا خاموش کردن وب کم.

جدیدترین ویژگیهای تخصصی را ملاقات کنید

Google بسیاری از به روزرسانی ها و ویژگی های جدید برای Meet در سال 2020 را اجرا می کند ، که به طور خاص برای تسهیل کنفرانس ها برای معلمان / کلاس ها طراحی شده است. ویژگی هایی که ارزش بررسی و تمرین دارند عبارتند از:

جام بورد

Jamboard یک تخته سفید دیجیتالی است که به شرکت کنندگان اجازه می دهد در یک فضای متنوع نقاشی ، خط نوشتن و اظهارنظر کنند. همه اعضای جلسه می توانند از تخته جامع دیدن و استفاده کنند ، اما برای جلسات کلاس ، معلم می تواند آن را به حال خود یا هر مجری محدود کند. همچنین به گونه ای طراحی شده است که به عنوان ابزاری برای ایده پردازی استفاده می شود!

اتاقهای دستیابی به موفقیت

یکی از ویژگی های مهمی که قبلاً ممتاز از آن بی بهره بود ، امکان طبقه بندی در اتاق ها برای تجزیه یا تقسیم یک گروه در حال انجام به جلسات دیجیتال کوچکتر بود که در آن آنها می توانستند با هم گفتگو و کار کنند. این یک ویژگی بسیار مهم هم برای مشاغل و هم برای کلاس های درس است و هم اکنون با یک رابط کاربری عالی و گزینه های عالی مدیریتی در Meet موجود است. Google همچنین در نظر دارد تایمرها و دکمه “درخواست کمک” را به معلمان اضافه کند تا در حالت Breakout گزینه های بیشتری به آنها بدهد.

گزارش حضور و غیاب

مشتریان G Suite Enterprise for Education اکنون به گزارش های حضور آسان نیز دسترسی دارند. این گزارش ها به طور خودکار گزارش های ایجاد شده در Google Sheets ایجاد می شوند و نام و ایمیل همه افراد حاضر در جلسه را نشان می دهند ، از جمله اطلاعات مربوط به زمان پیوستن ، زمان رفتن و مدت زمان حضور در آنها. Google همچنین این توانایی را برای معلمان فراهم می کند که در صورت لزوم این ویژگی را فعال یا غیرفعال کنند.

پرسش و پاسخ

حالت پرسش و پاسخ یکی دیگر از ویژگی های آموزشی جدید است که اساساً یک حالت گپ پیشرفته است که به دانش آموزان امکان می دهد در طول درس سوالات خود را به معلم ارسال کنند. این حالت اختیاری است ، بنابراین معلم می تواند آن را انتخاب کند یا نه. همچنین معلم می تواند س questionsالاتی را که به نظر او نامناسب یا خارج از موضوع است پنهان کند.

ابزار نظرسنجی

مشتریان در آموزش همچنین می توانند از ابزار جدید نظرسنجی بهره مند شوند ، که انتظار داریم در آینده گسترده تر شود. گزینه نظرسنجی ، یک آزمون سریع زنده را در وسط درس ایجاد می کند تا درک دانش آموزان را امتحان کند و بازخورد فوری در مورد چگونگی جذب دانش توسط دانش آموزان دریافت کند.

بزرگنمایی از Google Meet بهتر است؟

Google Meet و Zoom راه حل های کنفرانس ویدیویی هستند که ویژگی های مشابهی را ارائه می دهند. مهمترین تفاوت در طول جلسات رایگان است. Google Meet برای حداکثر 100 شرکت کننده در یک زمان و تا 60 دقیقه کاملا رایگان است. زوم نیز همین کار را ارائه می دهد ، اما فقط تا 40 دقیقه. اگر جلسات را کوتاه نگه دارید مسئله چندان مهمی نیست ، اما اگر تمایل به فرار داشته باشید ممکن است آزار دهنده باشد. در صورت دریافت اشتراک ماهیانه یا سالانه ، کاربران می توانند زمان هر دو سرویس را تمدید کنند. علاوه بر این ، زوم در گذشته دارای مشکلات حریم خصوصی بوده است ، که باعث می شود برخی از افراد با اعتماد به نفس در لحظات ویدئویی خود به Google احساس راحتی بیشتری کنند. اقدامات امنیتی Google Meet را می توانید در اینجا بررسی کنید.

توصیه های سردبیران







منبع: tarahi-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>