نحوه استفاده از Google Drive


Google Drive یک راه حل ذخیره سازی ابری با 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان و برنامه های پرداخت شده با فضای ذخیره سازی و ویژگی های اضافی است. Google Drive به لطف رابط کاربری ساده و ادغام با Google Docs یک گزینه کاربرپسند است.

فروش مرتبط با جمعه سیاه

اگر اولین بار است که از Google Drive استفاده می کنید ، برای یادگیری نحوه ایجاد حساب ، بارگذاری و بارگیری اسناد ، به اشتراک گذاری پرونده ها و استفاده بیشتر از خدمات ، به راهنمای زیر مراجعه کنید.

ما برای شروع آماده می شویم

به Google Drive دسترسی پیدا کنید

عکس صفحه

مرحله ی 1: اگر قبلاً آن را ندارید ، باید قبل از ادامه کار با Drive ، یک حساب Google دریافت کنید. به صورت رایگان ثبت نام کنید و به شما امکان دسترسی همزمان و همگام به همه سرویس های Google را می دهد. اگر فضای ذخیره سازی بیش از 15 گیگابایت بخواهید باید هزینه پرداخت کنید ، اما اینکه آیا این کار را انجام می دهید تاثیری در توانایی شما در استفاده از سرویس نخواهد داشت. بارگیری Google Chrome نیز صدمه ای نمی زند ، زیرا مرورگر وب محبوب دارای چندین پسوند و ابزار است که به خوبی با Drive ادغام می شوند.

گام 2: پس از ثبت نام (یا ورود به سیستم حساب موجود خود) ، می توانید از طریق مرورگر یا برنامه ویژه تلفن همراه خود ، که در حال حاضر برای Android و iOS در دسترس است ، به Drive دسترسی پیدا کنید.

جهت یابی

عکس صفحه از دکمه های منوی Google Drive
عکس صفحه

پس از ورود به دیسک ، روی علامت چند رنگ به علاوه کلیک کنید جدید دکمه در گوشه بالا سمت چپ یا درایو منکه به سمت مرکز صفحه قرار دارد. در برنامه تلفن همراه ، روی دایره با علامت مثبت در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید. با این کار منویی باز می شود که به شما امکان می دهد فایلی را در Disk ایجاد یا بارگذاری کنید. از طریق برنامه های شخص ثالث می توانید صفحه گسترده ، سند word ، ارائه نمایش اسلاید ، شکل ، نقاشی و مجموعه موارد دیگر ایجاد کنید.

ما به طور کامل به نحوه استفاده از هر یک از این برنامه های رایگان نگاه نمی کنیم ، اما در اینجا چند نکته برای یادگیری نحوه استفاده سریع از این خدمات آورده شده است:

نکته 1: دکمه های موجود در درایو کاملاً واضح هستند ، اما اگر هرگز از کاری که شخص انجام می دهد مطمئن نیستید ، فقط روی آنها بروید. برای توضیح عملکرد دکمه باید یک پنجره بازشو ظاهر شود.

باکشیش 2: اگر تاکنون از Microsoft Office استفاده کرده اید – یعنی. Excel ، Word یا PowerPoint – سپس نرم افزار Google Sheets ، Docs و Slides باید آشنا به نظر برسد. آنها به روشی مشابه کار می کنند و شاید شهودی تر باشند. شما به اندازه نرم افزار Microsoft ویژگی های پیشرفته نخواهید یافت ، اما Drive رایگان است ، بنابراین انتظار می رود.

باکشیش 3: اگرچه می توانید با مشاهده اسناد ، جداول یا اسلایدها به صفحه اصلی بروید تا همه پرونده های این نوع را در یک مکان مشاهده کنید ، ایجاد پوشه ها ممکن است روش بهتر برای سازماندهی باشد. برای ایجاد پوشه ، کلیک کنید جدید را در گوشه بالا سمت چپ انتخاب کنید پوشه ، و فهرست پرونده را نامگذاری کنید. سپس فقط از صفحه اصلی Disk پرونده های خود را به پوشه مورد نظر خود بکشید.

همچنین می توانید با کلیک روی پرونده هایی که می خواهید بعداً به آنها دسترسی پیدا کنید ، ستاره دار کنید یک ستاره اضافه کنید در منوی این مورد ، اما به خاطر داشته باشید که فقط توسط شخصی که آنها را اضافه کرده است می توانند آنها را مشاهده کنند ، نه کسانی که مورد خاصی را با آنها به اشتراک گذاشته اید.

باکشیش 4: روش دیگر برای یافتن سریع یک مورد در دستگاه شما استفاده از است دیسک جستجو تابع. در بالای هر صفحه فیلدی وجود دارد که می توانید فایلی را با استفاده از نام یا نوع فایل آن جستجو کنید. اگر پیکان رو به پایین را در این قسمت فشار دهید یا ابزار جستجو بیشتر، می توانید حتی بیشتر مشخص کنید و بر اساس معیارهای خاص ، مانند تاریخ یا پرونده ای که پرونده را به اشتراک گذاشته اید ، پرونده ها را جستجو کنید.

بیشترین بهره را از Google Drive ببرید

اسناد را بارگذاری و به اشتراک بگذارید

برای بارگذاری سندی در Disk ، روی یا کلیک کنید پرونده ها را بارگذاری کنید یا آپلود فایل دکمه زیر جدید یا درایو منو یک فایل را از رایانه خود انتخاب کنید. درایو برای استفاده شخصی عالی است ، اما آنچه آن را از سایر سرویس های ابری متمایز می کند ، ابزارهای همکاری قدرتمند آن است. اگر نیاز دارید از راه دور با شخصی در یک پروژه کار کنید ، می توانید سندی را با او به اشتراک بگذارید و در زمان واقعی تغییرات را با هم انجام دهید.

برای به اشتراک گذاشتن سندی بعد از ایجاد سند ، به گوشه سمت راست بالای پنجره پرونده نگاه کنید و آن را پیدا کنید عنوان دکمه.

برای به اشتراک گذاشتن سندی پس از ایجاد ، کلیک کنید عنوان در گوشه بالا سمت چپ ، با استفاده از آدرس ایمیل مشارکت کنندگان خود را اضافه کنید و روی آبی کلیک کنید انجام شده دکمه. پس از اجازه دسترسی ، سند باید در زیر نمایش داده شود به اشتراک گذاشته شده با من در پانل کنترل Drive خود ، و پیوند به سند مشترک نیز به ایمیل آنها ارسال می شود.

عکس صفحه اشتراک فایل google drive
عکس صفحه

می توانید از لینک اشتراک گذاری در پایین استفاده کنید با افراد و گروه ها به اشتراک بگذارید منو برای ارسال فایل از طریق متن یا سرویس پیام رسانی دیگر. فقط روی کلیک کنید پیوند را کپی کنید در پایین این منو کلیک کنید.

در حالی که در یک سند مشترک هستید ، با مشاهده در گوشه بالا سمت راست پنجره ، می توانید افراد دیگری را ببینید که در حال ویرایش آن هستند. نام همکاران با رنگهای مختلف (یا با عکس حساب آنها) نمایش داده می شود ، بنابراین می توانید به سرعت آنها را تشخیص دهید. فقط موشواره را روی هر رنگی قرار دهید تا ببینید چه کسی آن را نشان می دهد.

اسناد را بارگیری کنید و به صورت آفلاین به پرونده ها دسترسی پیدا کنید

یکی دیگر از ویژگی های مفید Drive ، امکان مشاهده و ویرایش فایل ها است ، حتی اگر دسترسی به اینترنت ندارید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برنامه افزودنی آفلاین Google Docs را برای Google Chrome بارگیری کنید. پس از بارگیری – و فعال شدن در تنظیمات دستگاه – می توانید به فایلهای خاصی (اسناد ، صفحات گسترده و ارائه ها) دسترسی پیدا کنید ، حتی هنگام مسافرت یا چندین ساعت بدون اینترنت. یک حلقه خاکستری با رعد و برق از طریق آن در کنار نام پرونده شما در پنجره پرونده ظاهر می شود و به شما اطلاع می دهد وقتی آفلاین هستید.

با این حال ، یکی از معایب این مسئله این است که شما فقط به پرونده هایی که ایجاد کرده اید و با کسی به اشتراک گذاشته نشده اند دسترسی دارید. برای این کار باید Google Drive را در مرورگر خود باز داشته باشید. با فرض اینکه این ویژگی را فعال کرده اید ، می توان به صورت آفلاین و از طریق برنامه تلفن همراه نیز به داده ها دسترسی داشت تنظیمات از پیش.

از طریق یک گروه Google چندین همکار اضافه کنید

اگر می خواهید سندی را با گروه بزرگی از افراد به اشتراک بگذارید ، می توانید با به اشتراک گذاشتن سند با کل گروه Google از وارد کردن هر آدرس ایمیل جدا خودداری کنید. سپس همه افراد این گروه (و همچنین افرادی که بعداً به آن اضافه می شوند) به هر آنچه که شما به اشتراک گذاشته اید دسترسی خواهند داشت.

چندین پرونده را به طور هم زمان به اشتراک بگذارید

پوشه ای را در عکس صفحه Google Drive به اشتراک بگذارید

آیا لازم است یک دسته پرونده را به طور هم زمان به اشتراک بگذارید؟ به جای اشتراک هر فایل به صورت جداگانه ، می توانید آنها را به یک پوشه منتقل کرده و به اشتراک بگذارید. همه کسانی که پوشه را با آنها به اشتراک می گذارید به تمام داده های موجود در آن دسترسی خواهند داشت.

اسناد ایجاد شده با برنامه های دیگر را تبدیل کنید

آیا لازم است سندی را با همکاران یا دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند در مورد آن همکاری کنند ، اما آیا پرونده را قبلاً در برنامه مشابه دیگری دارید؟ نگران نباش. تا زمانی که اسناد در قالب صحیحی باشند ، اکثر پرونده ها به راحتی به Google Docs تبدیل می شوند ، سپس می توان آنها را با هم به اشتراک گذاشت و ویرایش کرد. برای این کار ، کافی است فایل مورد نظر را بارگذاری کرده و در Disk باز کنید. سپس ، در صفحه پیش نمایش سندی که نمایش داده می شود ، را انتخاب کنید بازکردن با دکمه منوی کشویی بسته به نوع فایل ، Google برنامه مناسب را برای باز کردن آن پیشنهاد می کند. برنامه ای را از این فهرست انتخاب کنید تا آن را به قالب Google Docs تبدیل کند. در زیر قالب های پرونده ای وجود دارد که در حال حاضر می توانند به Google Drive تبدیل شوند.

اسناد صفحات گسترده ارائه ها نقاشی ها OCR
.doc .xls .ppt .wmf .jpg
.docx .xlsx .pps .gif
.html .خدا .pptx .png
متن ساده (.txt) .csv .pdf
.rtf .tsv
متن
.بخش

بازگشت به نسخه قدیمی سند

عکس صفحه از تاریخچه ویرایش Google Drive
عکس صفحه

یک مشکل مهم در همکاری این است که رفع یک مشکل که شخص دیگری اشتباه گرفته است به طور کلی دردناک است. به خصوص با اسناد زنده ، که بسیاری از افراد به آنها دسترسی دارند ، ردیابی تغییرات به سردرد تبدیل می شود. خوشبختانه ، اگر خود را در یکی از این شرایط قرار دادید ، نگران نباشید – گوگل پشت می کند. Drive هر کدام از نسخه های اولیه اسناد شما را برای 30 روز یا 100 ویرایش ذخیره می کند. ویژگی ذخیره داخلی امکان بازگشت به نسخه قدیمی فایل (حتی چندین بار) را آسان می کند.

برای استخراج نسخه قدیمی سند ، فایلی را که می خواهید تغییر دهید باز کنید. کلیک فایل، سپس تاریخچه نسخه. سپس انتخاب کنید به تاریخچه نسخه مراجعه کنید. صفحه جدیدی باز می شود و نواری در سمت راست سند ظاهر می شود. این نوار بازبینی های قبلی را به ترتیب زمانی لیست می کند. برای دریافت پیش نمایش نسخه ویژه ، روی یکی از آنها کلیک کنید. اگر مورد مورد نظر است ، روی آبی کلیک کنید این نسخه را بازیابی کنید دکمه ای که در بالای صفحه ظاهر می شود. برای بازگشت سند به این نسخه ، روی آن کلیک کنید. سابقه نسخه همچنین به شما امکان می دهد ببینید چه کسی این تغییرات را ایجاد کرده است. به خاطر داشته باشید هنگام اشتراک اسناد به افرادی که دارای حق ویرایش در مقابل حقوق فقط خواندنی هستند توجه داشته باشید تا از تغییرات غیرمجاز جلوگیری شود.

از برنامه های Google Drive استفاده کنید

اگر به نسخه قبلی سند نیاز دارید ، با باز کردن پرونده مناسب شروع کنید. انتخاب کنید فایل > تاریخچه نسخه. سپس انتخاب کنید به تاریخچه نسخه مراجعه کنید. با این کار صفحه جدیدی در سمت راست سند باز می شود. صفحه شامل یک نوار است که جدول زمانی هر تجدید نظر در سند را به شما نشان می دهد. می توانید یکی از این نسخه ها را انتخاب کرده و پیش نمایشی از آن را مشاهده کنید.

نسخه مورد نظر خود را پیدا کرده و روی نسخه آبی کلیک کنید این نسخه را بازیابی کنید دکمه ای که در بالای صفحه ظاهر می شود. پس از کلیک ، سند به نسخه قدیمی باز می گردد. یکی دیگر از ویژگی های مفید برای Version History ، توانایی دیدن تغییراتی است. در صورت لزوم ، می توانید سند خود را قفل کنید تا فقط شما (و همکاران یا مخاطبین معتمد) بتوانید آن را ویرایش کنید – در حالی که به سایر کاربران مجاز اجازه مشاهده فقط امتیاز را دارید.

توصیه های سردبیران







منبع: tarahi-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>