هر ساله تعداد زیادی ماشین تازه در دنیا رونمایی می شود و برای فروش در بازار جهانی می بایست از تست های استاندارد سربلند بیرون بیایند. در نتیجه این انتقال قدرت و چرخش میل لنگ حرکت خودرو مهیا می شود. موتور B5 برروی خودروهای مزدا۳۲۳ و فورد لیزر عملکرد لطف به اکران گذاشتهاست.مدل دیگر B5 که ۱۶ سوپاپ و تک میل سوپاپ است نیز حیاتی سریهای مختلف میباشد که تنها یک سری آن از کاربراتوری می باشد ، توان و گشتاور تولیدی این موتور به ترتیب ۹۱ اسب بخار و ۱۲۲ نیوتن متر است.سریهای دیگر آن که انژکتوری میباشند میتوانند قدرتی در بازه زمانی ۸۰ تا ۱۰۰ اسب بخار ایجاد نمایند و درکنار آن گشتاورشان نیز در میان ۱۱۸ تا ۱۳۲ نیوتن متر متغیر می باشد . چند موتور آزمایش شده آیتم های روی میز برای پیشرانه ۲۰۶ بودند که موتور های TU1 و TU3 نام داشتند و تا قبل از این در پژو ها و سیتروئن ها حضور داشتند و به جهت عرضه حیاتی استاندارد های یورو III آپدیت شدند و هم اکنون مهم سیستم انژکتور و تبدیل کاتالیستی برروی ۲۰۶ نصب پیستون فورج tu5 شدند. آن گاه از تمامی همین ها می رسیم به TU5 که اکثرا می شناسیم یا این که لااقل اسمش را به دفعات شنیده ایم.موتور TU5 یک موتور ۱.۶ لیتری با ۱۶ سوپاپ DOHC هست که توان خروجی ۱۰۸ اسب بخار را سر فلایویل برروی ۲۰۶ ارائه میداد . موتور ET3 همان بلوک TU3 را داشت که سرسیلندر ۱۶ سوپاپ DOHC مهم VVT بود که علاوه بر مصرف فراوان کمتر و ایجاد کمتر آلایندگی ، اقتدار ۹۰ اسب بخار را ارائه میکرد که همین ارتقا قدرت از ۷۴ به ۹۰ اسب بخار خیلی قابل اعتنا است.موتور ET3 متاسفانه در جمهوری اسلامی ایران جایگزین TU3 نشد . این موتور قبلا بر روی ۱۰۶ نیز حضور داشت البته مهم ۸ سوپاپ و قدرت کاهش ۸۹ اسب (تاثیر ۱۶ سوپاپ بر بهینه تر بودن را برای همین سری موتور تماشا می کنیم) اما TU5 نیز دیگر ایراداتی داراست که می شود چشم پوشی کرد. در ساخت گونه های پیستون های الدورا از آلیاژ مرغوبی استفاده می شود و همچنین مقاومت و تحمل بالا و سازگاری مهربانی حیاتی انواع سیلندر ها دارد. TU5 های ایرانیزه صحیح می باشد که از میزان مرغوب بودن کمتری هم برخوردار میباشند ولی کلیدی یک ریمپ و برداشته شدن حصر های آلایندگی خیلی بازدهی آن ها بهتر خواهد شد. ایمنی بالایی دارد و همچنین ریجیدیتی بدنه خودرو را به طرز چشم گیری ارتقا می دهد البته در ازای آن کارگزاشتن آن زمانبر و پیچیده می باشد و ساخت آن نیاز به مهارت و احاطه بالا دارد و ارزش آن نیز به نسبت عمده می باشد .برای کارگزاشتن رول کیج های ۶ نقطه ای یا این که بیشتر،تقریبا کل ادوات و قطعات داخل اتومبیل گشوده می شوند و بعضی از آن‌ها به جهت نصب دوباره نیاز به برش کاری خواهند داشت برای همین است که نصب آن‌ها روزگار بر است . برای نمونه تست تصادف مستقیم جلو ( front side Collision) در سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت انجام می شود.از همین رو می توان گفت در سرعت های بالا حتی اساسی ایمن ترین ماشین ها هم احتمال وارد آمدن زخم جدی به سرنشینان در زمان تصادف وجود دارد. به جهت خرید این کالا کافی میباشد کلیدی رئیس فروش تماس حاصل نمایید. ضمن اینکه همین موتور اصلی استاندارد آلایندگی یورو ۳ هست که میتوان آن را به استاندارد یورو ۵ هم ارتقاء داد. پیشرانه TU5/JP4 یک موتور دو میلسوپاپ بالا اهمیت ۱۶ سوپاپ می باشد که اقتدار و گشتاور عالی در مقایسه اهمیت پیشرانههای موجود در کشورمان یکی از برگهای پیروز آن است. فلایویل به استدلال آنکه حساس ریختهگری و در تیراژ بالا ساخت می گردند احتمال بالانس نبودن وجود داراست . اما ما همیشه میخواهیم تا جایی که جا دارااست پیش برویم .برای مثال یک عدد از تیونر های ترکیه ای توانسته به عدد ۵۰۷ اسب بخار در سرچرخ برای آن بهره پیروزشود که همین عدد برای وزن اندک ۲۰۶ و دیفرانسیل جلو بودن آن مضاعف خطر آفرین می باشد و رانندگی پرخطری دارد. تمامی ما کم و بیش اهمیت ۲۰۶ آشنا هستیم . رول توشه هایی دارای نقطه اتصال ۸ و ۹ و یا حتی ۱۶ نقطه نیز وجود دارند و به جهت اخذ دید کلی نسبت به آنها عکس هایی را به اکران گذاشتیم. زاویه ها،طول و محل اتصال نقش مهمی را در ایمنی اتومبیل ایفا می کنند. این نقطه ضعف همین موتور می باشد، چرا که در دور موتور های پایین نیاز به هوای کمتری در موتور می باشد.(دلیلش جلوگیری از ناک، و کاهش مصرف سوخت هست) البته این موتور در بدور تحت هم همانند به دور بالا میزان باز شدن سوپاپ های هوای برابری دارد.

ایندکسر