دولت باید بودجه سالانه کشور را در دو قسمت به مجلس بفرستد



نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) گزارش کمیسیون مقررات داخلی در خصوص پیشنهاد الحاق یک تبصره به ماده (182) آیین نامه داخلی شورای اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار دادند که در آن آمده بود: تغییر در نحوه رسیدگی به لایحه بودجه سالانه در مجلس، بررسی و در نهایت تصویب شد.

در جریان بررسی این طرح، نمایندگان با پیشنهاد ایجاد تغییراتی در کل محمدمهدی مفتاح موافقت کردند.

بر اساس این پیشنهاد، نمایندگان ماده واحده این طرح را تصویب کردند:

ماده واحده: ماده (182) قانون آیین دادرسی داخلی به شرح زیر اصلاح می‌شود و سه تبصره به‌عنوان تبصره‌های (1)، (2) و (3) اضافه می‌شود و بقیه تبصره‌ها حفظ و ترتیب داده می‌شود.

ماده 182- دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کشور را در دو قسمت به ترتیب زیر به شورای اسلامی شهر تقدیم نماید.

پاسخ: قسمت اول لایحه بودجه یک ماده واحده است که شامل:

احکام لازم برای اجرای بودجه کشور

حد کل منابع بودجه دولت از طریق تقسیم درآمد و نقل و انتقال دارایی های سرمایه ای و اجزای اصلی آن شامل: منابع حاصل از فروش نفت، گاز، میعانات گازی و فرآورده های نفتی و گازی. منابع حاصل از واگذاری سهام و سهام شرکت و اموال دولتی، مالیات و عوارض و حقوق گمرکی، درآمد حاصل از فروش کالا و خدمات و حقوق مالکیت و نقل و انتقال اوراق مالی اسلامی، ترازهای عملیاتی، سرمایه و مالی عمومی بودجه دولت.

برآورد بودجه و هزینه ها

دولت موظف است قسمت اول لایحه بودجه را حداکثر تا ۲۴ آبان هر سال به مجلس تقدیم کند. فقط احکامی که تأثیر مستقیم بر منابع یا مصارف بودجه یا تأمین مالی بخشی از مسئولیت های قانونی دولت از جمله گسترش سرمایه گذاری، اشتغال، ازدواج و زایمان و تأمین مسکن نیازمندان از مکان هایی غیر از عموم مردم داشته باشد. بودجه دولت.

هیأت رئیسه مجلس موظف است پس از دریافت ماده واحده، فوراً آن را جهت اطلاع نمایندگان در سامانه بارگذاری و به کمیسیون تلفیق و سایر کمیسیون ها ارسال کند. كميسيون كميسيون موظف است ظرف مدت 5 روز نسبت به رد يا تاييد كليات ماده جداگانه اي به هيأت رئيسه مجلس ارسال نمايد.

حتما بخوانید:
بهترین ساب ووفرهای سال 2020

رسیدگی به کلیات ماده واحده طبق بند (ج) ماده (108) قانون آیین دادرسی داخلی در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. در جلسه عمومی پس از گزارش کمیسیون تلفیق، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد مجامع عمومی ظرف مدت 10 دقیقه استماع خواهد شد. چنانچه در این مرحله کلیات ماده واحده به تصویب مجلس نرسید، دولت موظف است ظرف مدت 7 روز مجدداً ماده واحده را با اصلاحاتی به مجلس تقدیم کند. در صورت تصویب کلیات ماده واحده در مجلس به کمیسیون های مربوطه منتقل می شود. پس از تصویب کلی، نمایندگان 5 روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در سامانه ثبت کنند.

پس از آن هر کمیسیون موظف است حداکثر ظرف مدت 5 روز (به استثنای تعطیلات رسمی) پیشنهادات نمایندگان را بررسی و گزارش کمیسیون مربوطه را به کمیسیون تلفیق ارسال کند. کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف مدت 10 روز (به استثنای تعطیلات رسمی) پیشنهادات واصله از کمیسیون ها را بررسی و گزارش را در سامانه بارگذاری کند. این مدت با مجوز هیئت رئیسه مجلس تا 5 روز دیگر قابل تمدید است.

پس از دانلود گزارش کمیسیون مشترک، کمیسیون ها و نمایندگان می توانند ظرف مدت 3 روز پیشنهادات خود را در گزارش کمیسیون مشترک ثبت کنند. زمانی که گزارش کمیسیون تلفیق در صحن علنی ارائه می شود، ابتدا پیشنهادات کمیسیون ها مورد بحث و بررسی و رأی گیری قرار می گیرد و سپس پیشنهادات نمایندگان. پس از اتمام بررسی قسمت اول لایحه بودجه، تصویب مجلس به دولت ابلاغ می شود. مدت رسیدگی به قسمت اول بودجه در مجلس حداکثر 2 ماه از لحظه وصول می باشد.

کمیسیون تلفیق و طبقه ابتدا پیشنهادهای درآمد و سپس پیشنهادات درآمد را بررسی می کنند.

ب: دولت موظف است جداول تفصیلی بودجه را همراه با نسخه الکترونیکی قابل خواندن رایانه تهیه کند تا ارقام و محاسبات هر ردیف قابل مشاهده، پیگیری و ارسال به مجلس باشد. ضوابط ارزیابی برنامه‌های وزارتخانه‌ها و سایر نهادهای حاکمیتی باید به جداول توسعه‌یافته پیوست شود. هیئت رئیسه مجلس موظف است جداول تفصیلی بودجه را بلافاصله پس از دریافت، جهت اطلاع نمایندگان در سامانه بارگذاری و به بخش‌های مربوطه هر کمیسیون ارسال کند. نمایندگان 5 روز فرصت دارند تا پیشنهادات جدول خود را در سامانه ثبت کنند. پیشنهادات نمایندگان در کمیسیون ها، کمیسیون تلفیق و تالار مجلس با اولویت بررسی جداول مربوط به منابع بودجه عمومی دولت و نیز منابع و مصارف وزارتخانه ها و سایر امور سیاسی مورد بررسی قرار می گیرد. ارگان ها جدا از برنامه های عملیاتی آنها.
مرحله دوم بررسی بودجه صرفاً شامل اعداد و شماره جدول است و هیچ تصمیمی در این مرحله قابل بررسی و تصویب نیست. پیشنهادات نباید با قوانین جاری و تصویب قسمت اول لایحه مغایرت داشته باشد.
ترتیب و شرایط رسیدگی به پیشنهادات نمایندگان در کمیسیون ها، کمیسیون تلفیق و تالار مجلس مشابه ترتیب و شرایط مندرج در بند الف است.

حتما بخوانید:
نحوه فروش لباس بچگانه

در صورتی که با رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات یک ماده یا جداول تفصیلی بودجه، رأی کمیسیون تلفیق در صحن مجلس تصویب نشود، کمیسیون تلفیق موظف است گزارش جدیدی ارائه کند. حداکثر ظرف سه روز (به استثنای روزهای تعطیل). در این مرحله نمایندگان یک روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را برای تغییر ترکیب کمیسیون مشترک ثبت کنند.

تبصره 1. اعضای کمیسیون تلفیق نمی توانند در حین بررسی پیشنهاد جدیدی ارائه دهند. در صورت لزوم، رئیس کمیسیون می تواند کمیسیون هایی را برای بررسی مسائل فردی ایجاد کند. پیشنهاد این کمیته ها به کمیسیون تلفیق ارائه می شود.

تبصره 2- جلسات کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس تشکیل می شود. ضبط صوتی جلسات عمومی نیز منتشر می شود. نمایندگانی که در کمیسیون تلفیق عضویت ندارند می توانند بدون حق رأی در جلسات کمیسیون تلفیق شرکت کرده و در مورد یا مخالف پیشنهادات پیشنهادی اظهار نظر کنند.

تبصره 3- در هر مرحله از بررسی بودجه، در صورت تغییر احکام یا ارقام مصوب خارج از فرآیند قضایی، نمایندگان معترض می توانند با ارائه مدارک مربوطه اعتراض خود را به دبیرخانه هیأت نظارت بر عملکرد نمایندگان ارائه کنند. رئیس جلسه در تالار مجلس نتیجه رسیدگی به اعتراض را اعلام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesViagrasu tesisatçısıİş Bankası Kredi Ertelemegercekhoca.org