بنیاد هیوندای و نمایشگاه کیا برای خودروهای الکتریکی آینده



هیوندای و کیا تعداد زیادی ماشین الکتریکی را بر اساس مدل های احتراق داخلی موجود منتشر کرده اند ، اما اکنون هر دو برند در حال ارتقا to سطح بالاتری هستند. بستر جدید الكترونیكی – جهانی مدولار (E-GMP) مبنایی برای وسایل نقلیه جدید خواهد بود كه برخلاف نسخه های قبلی ، از ابتدا الكتریكی طراحی می شوند. هیوندای و کیا پیش از این به E-GMP اشاره کرده بودند ، اما اکنون جزئیات خاصی را قبل از راه اندازی سیستم عامل در سال 2021 ارائه داده اند.

مانند تمام سیستم عامل های مدرن خودرو ، E-GMP انعطاف پذیرتر از شاسی اصلی خواهد بود. به گفته هیوندای ، می توان از آن برای همه چیز از سدان گرفته تا SUV و همچنین از مسافران معمولی گرفته تا مدل های با کارایی بالا استفاده کرد که می تواند در 3.5 ثانیه از صفر به 62 مایل در ساعت شتاب بگیرد و به حداکثر سرعت 160 مایل در ساعت برسد.

بیشتر مدلهای فعلی هیوندای و کیا مبتنی بر سیستم عامل های چرخ جلو هستند ، اما E-GMP به صورت پیش فرض دارای چرخ عقب است و یک موتور الکتریکی بر روی محور عقب نصب شده است. سیستم محرک چهار چرخ با استفاده از موتور دوم برای محور جلو نیز در دسترس خواهد بود. با این حال ، طبق گفته هیوندای ، این سیستم قادر خواهد بود موتور جلو را جدا کند ، زیرا برای افزایش کارایی یا استفاده از پیشرانه عقب نیازی به کشش اضافی نیست.

با رد پای لاستیک های تسلا ، باتری زیر زمین سوار می شود تا فضای مسافر را به حداکثر برساند و مرکز ثقل را کاهش دهد. E-GMP از یک ماژول استاندارد باتری استفاده می کند که بسته به اتومبیل تولید بسته هایی با ظرفیت های مختلف را تسهیل می کند. هیوندای حداکثر مسافت پیموده شده را 310 مایل ذکر می کند ، البته بر اساس چرخه آزمایش WLTP نرمتر که در اروپا استفاده شده است. تعداد معادل روش آزمایش آژانس حفاظت از محیط زیست احتمالاً کمی کمتر است.

به گفته هیوندای ، E-GMP همچنین می تواند یک سیستم شارژ 800 ولتی را در خود جای دهد و در 18 دقیقه 80 درصد شارژدهی را امکان پذیر می کند. هیوندای گفت ، این خودرو همچنین قادر به شارژ دو طرفه است ، این امر به یک ماشین الکتریکی امکان می دهد تا در هنگام قطع برق اضطراری را تأمین کند ، وسایل الکترونیکی را در یک کمپینگ و یا حتی به کار گیرد ، حتی به گفته هیوندای ، یک ماشین الکتریکی دیگر نیز شارژ می شود. این معادل EV است ، به کسی اجازه می دهید مقداری بنزین از مخزن شما بریزد.

اولین اتومبیل تولیدی مبتنی بر E-GMP Ioniq 5 خواهد بود که از برند جدید هیوندای مخصوص EV است. Ioniq 5 که برای راه اندازی در سال 2021 برنامه ریزی شده است ، یک هاچ بک کوچک سبک سبک یکپارچه با الهام از ماشین مفهومی هیوندای 45 است.کیا همچنین یک ماشین الکتریکی مبتنی بر E-GMP را در سال 2021 معرفی خواهد کرد ، اولین مدل از هفت مدل الکتریکی جدید که قصد دارد تا سال 2027 راه اندازی شود. تا سال 2025 ، کیا انتظار دارد که 20٪ از فروش جهانی وسایل نقلیه الکتریکی باشد.

آلبرت Biermann ، رئیس تحقیق و توسعه هیوندای ، به دیجیتال ترندز و دیگران گفت ، E-GMP همچنین برای اتومبیل های الکتریکی آینده برای مارک لوکس Genesis و همچنین “رباتیک” خودمختاری طراحی شده برای استفاده از ناوگان استفاده می شود. رسانه ها در طی یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین. Biermann گفت ، این شرکت همچنین به فروش مدل هایی مانند هیوندای كونا EV و كیا نیرو EV ادامه خواهد داد كه اینها كاملاً الكتریكی از اتومبیل های بنزینی یا هیبریدی هستند.

مقیاس اقتصادی ارائه شده توسط یک پلت فرم Lego مانند جذابیت نشان داده است ، زیرا به نظر می رسد که خودروسازان به EV تغییر می دهند. فولکس واگن دارای پلت فرم MEB ، اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی CMF-EV و جنرال موتورز دارای معماری BEV3 است. و سیستم باتری اولتیم. استفاده از همان بلوک های ساختمانی برای چندین وسیله نقلیه باعث کاهش هزینه ها می شود – و این امر باعث می شود که تعداد زیادی از وسایل نقلیه الکتریکی جدید به راحتی راه اندازی شوند.

توصیه های سردبیران







منبع: tarahi-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>