رینگ پیستون یا رینگ موتور نیز جزو قطعات موتوری هستند. حلقه روغنی میتواند، شیاردار، شکاف دار یا چاک دار باشد. حلقه پیستون روغنی روغن اضافی بر روی جداره سیلندر را به کمک رینگیهای فولادی بالا و پایین و فنر پیچشی پاک میکند. اکثر اوقات در کنار آن‌ها از دو بغل رینگی فولادی آب کروم شده به کارگیری شده است. همینطور همین فنر است که بغل رینگیها را به سمت بالا و تحت و قطعات پمپ 9 پیستون خارج حرکت میدهد. پیستون قطعه ای هست استوانه ای رخ که در درون سیلندر به بالا و زیر حرکت می نماید و فرآیند مختلف کارموتور را تولید می کند. پیستون هم از این قاعده مستثنا نمیباشد و برای حرکت ریلکس و سوای مشکل باطن سیلندر نیاز به روغنکاری دارد. تاج پیستون همان نصیب بالایی پیستون بوده و شکل آن اثر گذاری بسزایی بر روش احتراق سوخت دارد چنانچه طراحی درست آن ، سبب ساز اختلاط بهتر سوخت و هوا شده و قدرت بهینه را ایجاد می نماید . در زمان پایین آمدن، در اثر فشار گاز های ناشی از احتراق، نیرویی که از انفجار هوا و سوخت ناشی می شود را به دیگر بخش های موتور انتقال می دهد. کارکرد بالای موتور از عواملی می باشد که منجر فرسوده شدن همین قطعه خواهد شد. طریق به کار گیری شما از خودرو، روش استعمال و حتی طریق رانندگی شما از عواملی هستند که در قدمت و ماندگاری قطعات آن تأثیر دارند. ذیل فشار قرار گرفتن آب رادیاتور و بیرون شدن اهمیت فشار مایع از لوله و سرریز شدن آن نشانه وجود نشتی در واشر سرسیلندر هست که معمولا به جهت برطرف نمودن آن می بایست واشر سرسیلندر را تعویض کرد و همینطور نیاز هست که سطح ذیل سرسیلندر را هم تراش داده شود و قسمت بالایی آن و روکش مجدد نیز شود. وجود یک کپ در ته سیلندر(PRESSURE CAP) از قفل شدن جک در نقطه نهایی پرهیز می کند. و الگوی رایج اینگونه پیستونهای ؛ وجود شکستگی در قسمت فوقانی پیستون می باشد . از آنجایی که همین قطعه حساس روغن در رابطه است، روغن موتور و روغن نامرغوب نیز منجر فساد زودهنگام آن خواهد شد. در صورتی که شما همین نوشته آموزنده را دوست داشتید و می خواهید داده ها بیشتری در مورد پیستون چپ لطفا از وبسایت ما دیدن کنید.

ایندکسر